ترور یک عالم دینی نامدار دیگر در کابل

© Sputnik / Zuhal Sarhadکابل افغانستان
کابل افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مولوی شبیر احمد کاموال، یک تن از عالمان دینی نامدار و مشاور بلند پایه یک نهاد غیر دولتی از سوی افراد نامعلوم در کابل به ضرب گلوله کشته شد.

به گزارش اسپوتنیک، مولوی شبیر احمد که از جمله عالمان دینی نامدار بود، صبح دیروز "یک شنبه 5 جوزا" از سوی تفنگداران موتر سایکل سوار در کابل به قتل رسید.
گفته می شود که وی، از ده سال بدینسو همچون مشاور در یک نهاد حقوقی که خدمات رایگان را در بخش‌های عدلی و قضایی به شهروندان فراهم می‌سازد، نیزکار می‌کرد.   

 د هیواد جید دیني عالم مولوی شبیر احمد کاموي نن یک شنبه په کابل ښار کې وژل شوی. په تېرو درېیو ورځو کې دا دوهم دیني عالم دی چې وژل کیږي. ارګ د یوې اعلامیې په خپرولو دا یوه تروریستی کړنه بللې او د اړخیزې څېړنې ترڅنګ یې قانون ته د هغې د عاملینو د ژر سپارلو لارښوونه کړې ده. pic.twitter.com/6bVFJl42t8

به گفتۀ نزدیکان کامه وال، او صبح روز هنگامی که در موتر به‌سوی وظیفه می‌رفت، چهار مرد موتر سایکل‌سوار بر وی چندین مرمی شلیک کردند. این رویداد در دو کیلومتری یک حوزۀ پولیس رخ داده‌است. باشنده‌گان منطقۀ کارته نو، از ناامنی‌ها در این بخش نگران استند و پو لیس را در تأمین امنیت این منطقه به بی پروایی متهم می‌سازند. در دو هفتۀ اخیر، این دومین رویداد جنایی است که در این بخش پایتخت رخ می‌دهد؛ دو هفته پیش تفنگ‌دارن، مینه منگل، مشاور فرهنگی مجلس نماینده‌گان و مجری پیشین برنامه‌های تلویزیونی را در همین منطقه به قتل رسانیدند. وزارت امور داخله اما می‌گوید که دو تن را که خانوادۀ مینه بر آنان ادعای مستقیم دارند، در پیوند به این رویداد، امروز بازداشت کرده‌اند. با این همه، روز گذشته، تفنگ‌داران ناشناس یک مرد را در نزدیکی لوی سارنوالی در شهرنو کابل با شلیک گلوله به قتل رساندند. 

یادآوری می کنیم که در نتیجه حمله انتحاری روز جمعه 24 می که نمازگزاران در داخل یک مسجد در شهر کابل پایتخت افغانستان هدف قرار داد، مولوی سمیع الله ریحان امام جمعه مسجد «التقوی» کشته و شانزده نمازگزار دیگر زخمی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала