سخنگوی طالبان: زمان برگزاری نشست بین الافغانی تا هنوز روشن نیست

© اسپوتنیک - افغانستانکنفرانس مسکو
کنفرانس مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده طالبان می گوید تا هنوز در مورد تاریخ دقیق نشست این گروه با سیاسیون افغان توافق صورت نگرفته.

به گزارش اسپوتنیک، محمد سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر که در کنفرانس ویژه به مناسبت صدمین سالگرد روابط دیپلماتیک میان روسیه و افغانستان در مسکو حضور دارد به خبر نگاران گفت: تاریخ دقیق دومین نشست بین الافغانی تا هنوز معلوم نیست و این گروه بعدا آن را اعلام خواهد کرد.

 

خلیلزاد: روند مذاکرات با طالبان در قطر به کندی پیش می رود - اسپوتنیک افغانستان
خلیلزاد: روند مذاکرات با طالبان در قطر به کندی پیش می رود

وی تأکید کرد که این نشست حتما برگزار خواهد شد و در آینده نزدیک تاریخ آنرا دقیق خواهند ساخت.
به گفته شاهین، پیش از این در چنین مذاکرات، پیشرفت هخای قابل توجه حاصل شد.آخرین دور مذاکرات ایالات متحده با نمایندگان طالبان در تاریخ 10 ماه می در دوحه پایتخت (قطر) برگزار شد.
بر اساس اعلام طالبان، مسائل مورد توافق در دور پنجم مذاکرات، بیرون شدن نیروهای خارجی، آتش بس، جلوگیری از گسترش تروریسم و گفت‌وگوهای بین‌الافغانی از جمله مسائلی بود که در دور ششم از مذاکرات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان نیز همچنین گفت، که مذاکرات بیشتر درباره پیش‌نویس توافق‌نامه در آینده صورت می‌گیرد، اما جزئیات مربوط به تاریخ و زمان هفتمین دور از مذاکرات تاکنون مشخص نیست. 

این در حالیست که پیشتر عطا محمد نور والی پیشین بلخ و رئیس اجرایی حزب جمعیت گفت که نشست بین االافغانی قطر در ماه آینده برگزار خواهد شد.
یادآوری می کنیم که طالبان تاکنون شش بار با نماینده‌گان ایالات متحده دیدار و دربارۀ صلح افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند، اما تاکنون هیچ نشستی با حکومت افغانستان نداشته‌اند.
در ماه حمل امسال که قرار بود یک نشست میان سیاسیون، حکومت و طالبان در قطر برگزار شود، بدلایلی برگزار نشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала