وعده طالبان به روسیه: از خاک افغانستان علیه تان استفاده نخواهد شد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر وعده طالبان به روسیه: از خاک افغانستان علیه تان استفاده نخواهد شد
وعده طالبان به روسیه: از خاک افغانستان علیه تان استفاده نخواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هیئت طالبان در دیدار با نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان اطمینان داده است که از خاک افغانستان علیه روسیه و دیگر کشورهای همسایه استفاده نخواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در پایان نشست بین‌الافغانی در مسکو به خبرنگاران گفت که هیئت طالبان در دیدار با ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان و رئیس اداره دوم آسیای وزارت خارجه روسیه، تایید کرده اند که از قلمرو افغانستان علیه روسیه و دیگر کشورهای همسایه استفاده نخواهد شد.

وی گفت: "دیدار بسیار خوب با کابلوف داشتیم. ما روابط میان افغانستان و روسیه را به بحث گرفتیم. ما به کابلوف اطمینان دادیم که زمین افغانستان علیه روسیه و کشورهای همسایه استفاده نخواهد شد".

شیر محمد عباس استانکزی، نماینده طالبان در نشست بین‌الافغانی مسکو - اسپوتنیک افغانستان
استانکزی: نتیجه کنفرانس مسکو مثبت بود، اما به نشست‌های بعدی نیاز است

شماری از رهبران و سیاسیون افغان و همچنان نمایندگان گروه طالبان در هفته جاری به مسکو آمده اند. در نخست هدف از آمدن این افراد به مسکو اشتراک در کنفرانس به مناسبت ۱۰۰ سالگی روابط دیپلوماتیک بین افغانستان و روسیه بود. اما در حاشیه این کنفرانس نشست بین‌الافغانی و مذاکرات صلح میان سیاسیون و طالبان نیز آغاز شد.

این مذاکرات با پخش یک اعلامیه مشترک طرفین مذاکره‌کننده به پایان رسید.

قابل ذکر است که اولین میزبانی مسکو از چهره‌های سیاسی افغانستان و طالبان اوایل ماه فبروری بود. در پایان آن نشست سیاسیون افغانستان و طالبان توافق کردند تا دومین دیدارشان در ماه اپریل (اواخر حمل) در دوحه پایتخت قطر باشد. اما این دیدار نزدیک به زمانی که قرار بود انجام شود، لغو شد.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала