برخلاف خواسته طالبان، امریکا در افغانستان می‌ماند

© REUTERS / Yuri Gripasبرخلاف خواسته طالبان، امریکا در افغانستان می‌ماند
برخلاف خواسته طالبان، امریکا در افغانستان می‌ماند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانفورد: بر خلاف خواسته طالبان مبنی بر خروج امریکا از افغانستان، نیروهای این کشور تا تامین منافع ضد تروریستی ایالات متحده در جنوب غرب آسیا می‌مانند.

اسپوتنیک به نقل از العالم،  جنرال جوزیف دانفورد رئیس کمیته آمرین درستیزان نیروه های مسلح امریکا اعلام کرد که بر خلاف خواسته طالبان مبنی بر خروج امریکا از افغانستان، نیروهای این کشور تا تامین منافع ضد تروریسمی آمریکا در جنوب غرب آسیا می‌مانند.
جنرال جوزف دانفورد گفت که بر خلاف خواست طالبان، نیروهای این کشور به مبارزه با گروه‌های تروریستی در افغانستان ادامه می‌دهند.
دانفورد دلیل اصلی حضور امریکا در افغانستان را وجود گروه‌های تروریستی در این کشور دانست و افزود: شکی درباره ادامه حضور نیروهای امریکایی در افغانستان وجود ندارد و تا زمانی که منافع ضد تروریستی ما در جنوب آسیا تامین نشود برای خروج از افغانستان برنامه‌ای نداریم و این موضوع غیرقابل مذاکره است.
وی ادامه داد: موضع‌ طالبان، خروج کامل نیروهای امریکائی است اما امریکا قبل از اطمینان درباره تضمین منافع ضد تروریستی خود از افغانستان خارج نمی‌شود. امریکا باید مطمئن شود که در چارچوب دیپلماتیک، حکومت و مردم افغانستان به‌‌صورت فراگیر در مذاکرات دخیل باشند.
طالبان بار دیگر بر خروج نیروهای خارجی از افغانستان تأکید کرد و تمامی مشکلات کنونی افغانستان را، اشغال افغانستان از سوی خارجی‌ها دانست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала