خلیلزاد: پیام رهبر طالبان روند مذاکرات صلح افغانستان را پیچیده می‌کند

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadخلیلزاد: پیام رهبر طالبان روند مذاکرات صلح افغانستان را پیچیده می‌کند
خلیلزاد: پیام رهبر طالبان روند مذاکرات صلح افغانستان را پیچیده می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در واکنش به پیام عیدانه رهبر طالبان گفت که این پیام روند صلح را پیچیده و پیشرفت در این زمینه را مختل می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان در واکنش به پیام رهبر طالبان که در آستانه عید فطر منتشر شد، اظهار داشت که در این پیام طالبان حمایت خود را از گفت‌وگو برای توافق سیاسی ابراز می‌کند که ایجاد این توافق نیازمند تقسیم قدرت است.

Taliban new leader Mullah Haibatullah Akhundzada is seen in an undated photograph, posted on a Taliban twitter feed on May 25, 2016, and identified separately by several Taliban officials, who declined be named - اسپوتنیک افغانستان
پیام عیدی طالبان به امریکا

وی افزود که با این حال لحن رهبر طالبان در این پیام به گونه‌ای است که شرایط را پیچیده و روند رو به رشد مذاکرات صلح را مختل می‌‌کند.

هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان روز گذشته در پیامی امریکا را به نقض تمام قوانین جنگی و اخلاقی و بمباران اماکن عمومی، مذهبی و کشتار غیرنظامیان متهم کرد.

رهبر طالبان همچنان از امریکایی‌ها خواست تا در روند مذاکرات به‌طور صادقانه مشارکت کنند و برای پیشرفت در روند صلح نیز موضع طالبان را بپذیرد.

آخوندزاده با رد احتمال برقراری آتش‌بس نیز گفت: هیچ کس از ما این امید را نداشته باشد که پیش از رسیدن به هدف خود، سنگرهای داغ جهاد را سرد و قربانی‌های چهل ساله را فراموش کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала