شیوع بیماری جلدی خطرناک در هرات

© AFP 2023 / Shah Marai شیوع بیماری جلدی خطرناک در هرات
شیوع بیماری جلدی خطرناک در هرات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک بیماری پوستی میان مردم هرات شیوع یافته که در آن فرد بر اثر خوردن نوعی سبزی (گیاه) دچار حالتی از التهاب مانند آفتاب‌سوختگی شدید می‌شود.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، داکتر بشیر احمد بارکزی، یک تن کارمندان صحی در هرات می گوید واقعات مریضی ذکر شده مانند سال قبل در بخش جلدی شفاخانه حوزوی رو به افزایش است؛ با این تفاوت که در سال قبل بیشتر مبتلایان را باشندگان بادغیس تشکیل می‌دادند اما بیماران در سال روان اکثرا از ساکنین ولسوالی‌های رباط‌سنگی و کشک‌کهنه هستند.
به گفته‌ی وی، در مواردی شدت مرض به اندازه‌ای زیاد می‌شود که پوست فرد مبتلا کاملا تخریب گردیده و نیاز به پیوند پوست پیدا می‌کند.

بنا بر اظهارات وی، نام محلی این گیاه به نام شورک، شورمه و امثال آن یاد می‌شود؛ گیاهی که ریاست زراعت در سال گذشته نام اصلی آن را salsa rigid عنوان نموده بود.
به گفته این داکتر، تاکنون 9 خانم و 1 مرد که 6 تن باشنده هرات، 3 تن از بادغیس و یک تن دیگر از غور می‌باشند به این بیماری مبتلا شده‌اند.
پیش از این نیز ریاست صحت عامه از شیوع بیماری تب خونریزی‌دهنده و این بار نیز نسبت به شیوع نوعی بیماری پوستی خطرناک در این ولایت هشدار می‌دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала