اسدالله خالد: مناطق که در تصرف طالبان استند را پس می‌گیریم

© Photo / MD / MDاسدالله خالد: مناطق که در تصرف طالبان استند را پس می‌گیریم
اسدالله خالد: مناطق که در تصرف طالبان استند را پس می‌گیریم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان گفته است بخش‌هایی‌ از کشور که سال‌ها می‌شود در تصرف طالبان استند، به‌زودی به تصرف حکومت در خواهند آمد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی می‌گوید بخش‌هایی‌ از کشور که سال‌ها می‌شود در تصرف طالبان استند، به‌زودی به تصرف حکومت در خواهند آمد.

آقای خالد، از راه‌اندازی عملیات‌های ویژه برای پس‌گیری این مناطق سخن می‌زند و تأکید دارد که طالبان در عملیات الفتح خود هیچ دستاوردی نداشته‌‎اند.

اسدالله خالد: اردوی افغانستان از حالت دفاعی به حالت تهاجمی درآمده است - اسپوتنیک افغانستان
اسدالله خالد: اردوی افغانستان از حالت دفاعی به حالت تهاجمی درآمده است

او می‌گوید که طالبان قصد داشتند که با آغاز عملیات بهاری شان، دست‌کم سه ولایت را سقوط بدهند اما نیروهای امنیتی اجازۀ این کار را به آنان ندادند.

سرپرست وزارت دفاع ملی گفت: «از آغاز عملیات الفتح، آن‌ها [طالبان] پلان داشتند که سه ولایت را سقوط بدهند… تاکنون هیچ ولسوالی سقوط نکرده‌اند اما در پوسته‌های امنیتی که تغییرات می‌آید پس از چند ساعت دوباره منظم می‌شود. برعکس در این مدت، یک ولسوالی از آن‌ها پس گرفته شده و انشاالله بخش‌های دیگر هم که از سال‌ها بدست آن‌ها است شاید به‌زودی پس گرفته شود».

نیروهای امنیتی، به تاریخ ششم ماه جوزا، ولسوالی ده یک ولایت غزنی را که برای دوسال در تصرف گروه طالبان بود، دوباره پس گرفتند.

آقای خالد، این سخنانش را در سفر به ولایت زابل بیان کرد. او به باشنده‌گان این ولایت نیز اطمینان داد که نیروهای امنیتی با تمامی توان با طالبان در این ولایت مقابله خواهند کرد و اجازه نخواهند هیچ بخش این ولایت بدست این گروه سقوط کند.

در روزهای پیش، گزارش‍‌هایی دربارۀ احتمال حمله‌های طالبان بربخش‌هایی از زابل و حتا مرکز این ولایت، در روزهای پس از عید، پخش شده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала