رییس‌زازی پس از لت‌وکوب توسط محافظان رییس‌جمهور ناپدید است

© Photo / Shahhussain Murtazawi FBرییس‌زازی پس از لت‌وکوب توسط محافظان رییس‌جمهور غنی ناپدید شد
رییس‌زازی پس از  لت‌وکوب توسط محافظان رییس‌جمهور غنی ناپدید شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اقارب جوانی که هشت ماه پیش از سوی نگهبانان رییس‌جمهور در سفر اشرف غنی به هرات، لت‌وکوب شده بود، می‌گویند که از همان زمان تاکنون، از سرنوشت این جوان بی‌خبر استند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، جوانی که در هرات از سوی نگهبانان رییس‌جمهور در سفر اشرف غنی، لت‌وکوب شده بود، رییس زازی نام دارد، وی آنرمان به کابل انتقال داده شده بود و ارگ در آن وقت وعده سپرد که به خواست وی در باره رسیده‌گی به قضیه غصب جایدادهای شان، رسیده‌گی خواهد شد.
اما اکنون بسته‌گان رییس زازی نگران استند؛ زیرا ماه‌ها می‌شود از او خبری ندارند و نیز جنجال غصب جایدادهای شان هم حل ناشده برجا مانده است.
به گفته بسته‌گان رییس زازی، در این هشت ماه، افزون بر این که به پرونده غصب جایدادهای آنان رسیده‌گی نشده است، از سرنوشت رییس زازی که برای دیدار با رییس جمهور، از هرات به کابل آورده شده بود، نیز بی‌خبر مانده‌اند.

جهادگُل زازی، باشنده پکتیا و برادر رییس زازی، گفت: «برادر من کجاست؟ برای برادرم چه فیصله‌یی کردید؟ چه چیزی برایش دادید؟ آیا از رئیس زازی خبری داری رییس جمهور صاحب؟ نه، نداری! تو از وضع مادر رییس زازی خبر استی؟ نه، نیستی! تو از خاله رییس زازی خبر استی؟ نه، نیستی! تو آرام افتاده‌ای و از هیچ چیز خبر نیستی! من زندانی شده‌ام، رییس جمهور صاحب! من به این نام، به آن نام تهدید شده‌ام، رییس جمهور صاحب! صدای مرا کسی نشنیده است.»
مادر رییس زازی که در همان زمان با پسرش به کابل آورده شده بود و اکنون در هرات است، می‌گوید که هدف از انتقال آنان را به کابل، دیدار با رییس جمهور و رسیده‌گی به قضیه غصب جایدادهای شان گفته بودند؛ اما هیچ یک از این وعده‌ها عملی نشدند.
لعل بنده، مادر رییس زازی، گفت: «رییس جمهور با من ملاقات نکرده است و من او را ندیده‌ام! با من کسی دیگر دید و گفت که در پانزده روز، مشکل تو را حل می‌کنم. هشت ماه می‌شود که نه پسرم را دیده‌ام و نه مشکلم حل شده است.»
ارگ پاسخ دهی در این باره را به بخش دفاعی و امنیتی اداره امور واگذار کرد. اما بخش دفاعی و امنیتی اداره امور می‌گوید که کار رسیده‌گی به پرونده غصب جایدادهای خانواده رییس زازی از سوی نهادهای عدلی و قضایی جریان دارد و خود این جوان هم در جایی، از سوی امنیت ملی محافظت می‌شود. اما ریاست امنیت ملی در این باره، چیزی نمی‌گوید.
حبیب زازی، باشنده پکتیا و کاکای رییس زازی، گفت: «هم زمین‌هایش غصب شده‌اند، هم در برابرش ظلم می‌شود، هم به این نام و آن نام، متهمش می‌سازند، گاهی به آدم ربایی متهمش می‌سازند، گاهی به هراس افگنی متهمش می‌سازند. دیگر ما نمی‌دانیم که این دولت از زورمندان است یا از غریبان!»
هشت ماه پیش، هنگامی که رییس جمهور غنی در مراسم گشایش راه لاجورد در هرات شرکت کرده بود، در پایان گفته‌هایش در این نشست، جوانی که همان رییس زازی بود، خواست با وی گفت‌وگو کند؛ اما پسان‌تر، تصویرهایی از این ماجرا در شبکه‌های اجتماعی پخش شدند که نشان می‌دادند رییس زازی را به زور از تالار بیرون می‌برند و در بیرون، وی از سوی مسوول نگهبانان رییس ‌جمهور و چند کارمند ریاست ‌جمهوری لت‌وکوب می‌شود.
پس از آن رویداد، دفتر سخنگوی ریاست جمهوری عکس‌هایی را از رییس زازی و مادرش پخش کرد و گفته شد که آنان به کابل آورده شده‌اند تا به شکایت‌های شان رسیده‌گی شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала