دیدار اشرف غنی با رئیسان جمهور تاجیکستان، ازبیکستان، قرقیزستان و قزاقستان

© ARG - ارگ- FBدیدار اشرف غنی با رئیسان جمهور تاجیکستان، ازبیکستان، قرقیزستان و قزاقستان
دیدار اشرف غنی با رئیسان جمهور تاجیکستان، ازبیکستان، قرقیزستان و قزاقستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای با رئیسان جمهور تاجیکستان، ازبیکستان، قرقیزستان و قزاقستان دیدار کرد
دیدار اشرف غنی با نارندرا مودی - اسپوتنیک افغانستان
دیدار اشرف غنی با نارندرا مودی

به گزارش اسپوتنیک، ویب سایت ریاست جمهوری افغانستان نوشت: محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای، صبح امروز با امام علی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان دیدار نمود.

در این دیدرا که در شهر بیشکیک انجام شد، روسای جمهور دو کشور در پیوند به گسترش هرچه بیشتر همکاری های امنیتی، اقتصادی و فرهنگی میان افغانستان و تاجیکستان، پروسه صلح افغانستان، پروژه کاسا یک هزار، انتقال انرژی برق از طریق افغانستان و خط آهن بحث و تبادل نظر نمودند.

در ادامه رئیس جمهور افغانستان با اشاره به ظرفیت افغانستان در بخش انتقال انرژی و برق گفت، که افغانستان آسان ترین مسیر برای انتقال انرژی از آسیای میانه به آسیای جنوبی می باشد و در این راستا آماده هرگونه همکاری هستیم.

رئیس جمهور تاجیکستان به نوبه خود گفت، که به سبب داشتن پیوندهای دوستانه و سرحد طویل مشترک، امنیت و ثبات افغانستان برای ما مهم است.

 وی افزود، که کشورش ضمن پشتیبانی از پروسه صلح به رهبری و مالکیت مردم افغانستان، در بخش های مختلف به همکاری های صمیمانه آماده می باشد.

روسای جمهور افغانستان و قرقیزستان در پیوند به همکاری های دوجانبه و پروسه صلح افغانستان بحث کردند

محمد اشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان با سورونبای جیین بیکوف رئیس‌جمهور قرقیزستان شام روز گذشته در بیشکیک پایتخت قرقیزستان دیدار نمود و در پیوند به گسترش هرچه بیشتر پیوندهای دو کشور، پروسه صلح افغانستان، مبارزه با تروریزم و همکاری‌های اقتصادی بحث و تبادل نظر نمودند.

سورونبای جیین بیکوف رئیس‎جمهور قرقیزستان ضمن خوش آمدید به رئیس‌جمهور غنی از تامین صلح پایدار به رهبری و مالکیت مردم افغانستان پشتیبانی نمود و گفت، که کشورش از مبارزه افغانستانی ها در برابر تروریزم قدردانی می‌کند.

وی تصریح کرد، که قرقیزستان می‌خواهد از طریق دولت افغانستان با قرقیزهای مقیم در افغانستان، پیوندهای دوامدار و حمایوی داشته باشد.

رئیس‌جمهور افغانستان از رئیس‌جمهور و مردم قرقیزستان به‌خاطر مهمانوازی، مدیریت عالی نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای و همکاری‌ها با افغانستان، قدردانی نمود.

رئیس‌جمهور افغانستان همچنان بخاطر فراهم نمودن زمینه تحصیلات عالی برای دانشجویان افغانستانی در قرقیزستان از رئیس جمهور سورونبای جیین بیکوف ابراز امتنان نمود و گفت، که کار پروژه کاسا یک‌هزار (انتقال انرژی برق از آسیای میانه به آسیای جنوبی از طریق افغانستان) به سرعت در داخل افغانستان جریان دارد.

دیدار اشرف غنی با رئیس‌جمهور اوزبیکستان

 محمد اشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان طی دیداری با شوکت میرضیایف رئیس‌جمهور اوزبیکستان، با وی در خصوص همکاری های دوجانبه در عرصه های تجارتی، ترانزیتی و اتصال منطقوی بحث و تبادل نظر نمود.

در این دیدار که در شهر بیشکیک پایتخت قرقیزستان انجام شد، هر دو جانب تاکید کردند، تا در زمینه تطبیق پروژه ها و تفاهم نامه های امضاء شده میان دو کشور گام های سریع برداشته شود.

رئیس‌جمهور افغانستان ضمن تشکر از نقش و کمک اوزبیکستان در خصوص صلح افغانستان گفت، که تمام کشورها همکاری های خویش را در پیوند به صلح افغانستان هماهنگ، مشترک و منظم نمایند.

اشرف غنی و رئیس جمهور قزاقستان در خصوص همکاری های دوجانبه صحبت نمودند

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان طی دیداری با قاسم جومرت توکایف رئیس جمهور قزاقستان در پیوند به گسترش همکاری ها میان دو کشور در زمینۀ های زراعت، تجارت، سرمایه گذاری و سایر عرصه ها بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار که در بیشکیک پایتخت قرقیزستان انجام شد، سران دو کشور ضمن صحبت روی مبارزه با تروریزم، بر گسترش هر چه بیشتر سطح همکاری های تجارتی میان دو کشور تاکید کردند.

رئیس جمهور افغانستان با اشاره به مبارزه نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در برابر تروریزم گفت، که افغانستانی ها در خط مقدم مبارزه با تروریزم قرار دارند و در این عرصه قربانی های زیادی داده اند.

اشرف غنی و رئیس جمهور قزاقستان خاطرنشان کردند که تیم های مربوطه دو کشور، همکاری ها میان افغانستان و قزاقستان را در عرصه های سرمایه گذاری، زراعت، تجارت و ساختمان مشترکاً تعقیب نمایند.

یادآوری می کنیم، که رئیس جمهور افغانستان همچنان با نخست وزیر هند هم در حاشیه این نشست دیدار کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала