طالبان: با وجود کمک امریکا به داعش این گروه را ریشه کن می کنیم

© Photo / commons.wikimedia.orgطالبان: با وجود کمک امریکا به داعش این گروه را ریشه کن می کنیم
طالبان: با وجود کمک امریکا به داعش این گروه را ریشه کن می کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اگر پشتیبانی هوایی امریکا از گروه داعش در شرق افغانستان نمی بود، ولایت ننگرهار را از وجود جنگجویان این گروه پاکسازی می کردیم.
داعش تهدیدی جدی تر از طالبان - اسپوتنیک افغانستان
داعش تهدیدی جدی تر از طالبان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، طالبان در واکنش به این اظهارات جنرال امریکایی گفت، که «فتنه داعش» از ابتدای ظهور در افغانستان ازکمک امریکا برخوردار بود و البته داعش گروهی نیست که تهدیدی خوانده شود.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان تاکید کرد، که داعش را در بیشتر مناطق افغانستان از بین رفته است و دلیل ادامه حضور این گروه تروریستی در مناطق شرقی افغانستان نیز کمک نیروی هوایی امریکایی و «همکاری اطلاعاتی» دولت افغانستان است.

وی ادامه داد، که نظامیان امریکایی و نیروهای امنیتی افغانستان با بمباران خطوط طالبان و یورش بردن به مواضع این گروه از ریشه کردن داعش جلوگیری می‌کنند.

مجاهد تصریح کرد، که گفته‌های مقام های امریکایی با کارکرد آنها تناقض دارد و امریکایی‌ها از نام و وجود داعش برای ادامه حضور نظامی در افغانستان استفاده می‌کنند.

یادآوری می کنیم، که پیش از این جنرال «کنت فرانک مک‌کنزی» رئیس ستاد مرکزی ارتش امریکا اظهار داشته بود، که که داعش از افغانستان قصد حمله به امریکا را داردو حضور نظامیان امریکایی در این کشور از وقوع این حمله جلوگیری کرده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала