تاکید روحانی به خروج امریکا از افغانستان

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تاکید روحانی به خروج امریکا از افغانستان
تاکید روحانی به خروج امریکا از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حسن روحانی: امریکایی‌ها نشان داده اند تمامی تعهداتشان را زیر پا می‌گذارند و لذا برای تقویت ثبات و امنیت و توسعه منطقه، بهتر است منطقه را ترک کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حسن روحانی رییس جمهور ایران عصر جمعه در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای و در دیدار اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، گفت: امیدوارم کمیسیون مشترک اقتصادی هرچه زودتر تشکیل جلسه دهد و اعضا راههای توسعه و تعمیق بیش از پیش همکاری های دو کشور بویژه در حوزه اقتصادی را تسهیل کنند.
رئیس جمهور ایران در بخش دیگری از سخنان خود در مورد موضوعات امنیتی منطقه و نیز کشت مواد مخدر، گفت: امریکایی ها متاسفانه نشان داده اند تمامی تعهداتشان را زیر پا می گذارند و لذا برای تقویت ثبات و امنیت و توسعه منطقه، بهتر است منطقه را ترک کنند.
روحانی مواد مخدر را معضل بزرگی برای منطقه برشمرد و افزود: متاسفانه کشت خشخاش در افغانستان افزایش یافته است و باید با جدیت دولت افغانستان و کمک سازمان های بین المللی برای مبارزه با آن چاره جویی شود.
اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت جایگاه و نقش ایران در منطقه گفت: افغانستان خواهان توسعه همکاری ها با تهران در همه زمینه ها می باشد.
وی تصریح کرد: ما خواهان نقش پررنگ ایران در مذاکرات صلح افغانستان هستیم و موضوع مواد مخدر نیز از جمله موضوعاتی است که باید در چارچوب مذاکرات دو‌جانبه و بین المللی پیگیری شود.
رئیس جمهور غنی اظهار داشت: تهران و کابل باید با مشارکت یکدیگر علیه قاچاق مواد مخدر ، افراط گرایی و تروریسم مبارزه کنند.
اشرف غنی تاکید کرد: هرگز اجازه نخواهیم داد از خاک افغانستان علیه ایران استفاده شود.
لازم به زکر است که روحانی پیش از این نیر گفته بود که امروز مواد مخدر نسل جوان را در کشورهای منطقه و جهان تهدید می کند که باید با همکاری گسترده با این پدیده شوم مقابله کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала