طالبان درخواست چین را رد کرد

© Sputnik / PMطالبان درخواست چین را رد کرد
طالبان درخواست چین را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هیات طالبان پیش از برگزاری دور هفتم گفت‌وگوهای صلح میان این گروه و نماینده‌گان آمریکا، به چین رفته و با مقام‌های آن کشور دیدار کرده است.
تاکید چین بر ادامه گفتگوها با گروه طالبان - اسپوتنیک افغانستان
تاکید چین بر ادامه گفتگوها با گروه طالبان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، ملا عبدالغنی برادر رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر، به تاز‌گی در رأس یک هیات این گروه به چین رفته و با مقام‌های چینی دیدار و گفت‌وگو کرده است.

فیض محمد زلاند، یکی از آگاهان سیاسی که فعالیت‌های طالبان را از نزدیک بررسی می‌کند، می‌گوید، هیات طالبان پیش از برگزاری دور هفتم گفت‌وگوهای صلح میان این گروه و نمایند‌گان امریکا، به چین رفته و با مقام‌های آن کشور دیدار کرده است.

به گفتۀ آقای زلاند، بر اساس معلومات وی، مقام‌های چینی در کنار موضوعات دیگر، خواستار اعلام آتش‌بس فوری از سوی طالبان شدند.

وحید مژده، یکی از اعضای پیشین طالبان نیز تأیید می‌کند، که مقام‌های چینی از طالبان خواسته بودند تا آتش‌بس اعلام کنند، اما به گفتۀ وی طالبان این درخواست چین را رد کرده و گفته اند، تا زمانی که نیروهای خارجی در افغانستان حضور دارند، آنان به جنگ ادامه می‌دهند.

شماری از آگاهان سیاسی به این باورند، نمایند‌گان طالبان با دیدارهای پراگنده شان روند صلح را پیچیده می‌سازند.

شهباز استاد دانشگاه می‌گوید، برای آوردن صلح در افغانستان باید تلاش‌های منطقه‌یی و بین‌المللی هماهنگ شود.

یادآوری می کنیم، که زلمی خلیلزاد نمایندۀ ویژۀ وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان، پیش از برگزاری دور هفتم گفت‌وگوهای صلح قطر به شماری از کشورها از جمله افغانستان سفر کرده است.

خلیلزاد در سفرش به افغانستان، با رئیس جمهور غنی و شماری از سیاست‌مداران و سران احزاب سیاسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала