سفیر ایران در کابل: تهران خواهان سهم گیری طالبان در قدرت افغانستان است

© K. Bezhanسفیر ایران در کابل: تهران خواهان سم گیری طالبان در قدرت افغانستان است
سفیر ایران در کابل: تهران خواهان سم گیری طالبان در قدرت افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تهران خواهان سهم‌گیری و مشارکت طالبان در قدرت در افغانستان است.
سفیر ایران در افغانستان: تأمین صلح در افغانستان از راه نظامی ممکن نیست - اسپوتنیک افغانستان
سفیر ایران در افغانستان: تأمین صلح در افغانستان از راه نظامی ممکن نیست

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، محمدرضا بهرامی، سفیر ایران در کابل می‌گوید، که تهران خواهان سهم‌گیری و مشارکت طالبان در قدرت در افغانستان است اما به هیچ وجه موافق نیست که همه ای قدرت در دست طالبان باشد.

بهرامی می‌افزاید:- "ما موافق مشارکت طالبان در قدرت استیم، اما موافق این‌که همۀ قدرت بدست طالبان باشد به هیچ وجه نیستیم. تکلیف ما خیلی روشن است؛ ما می‌گویم ساختاری وجود دارد که می‌تواند طالبان در آن مشارکت داشته باشند؛ البته هرچیز وابسته به نظر مردم افغانستان است".

این دیپلمات ایرانی می گوید:- "من میخواهم این مساله را روشن بکنم که عدم روشنایی تصویر آینده متوجه ما نشود، متوجه کسانی بشود که مدیریت این روند را برعهده داشتند. متوجه کسانی بشود که روند مشروعیت زایی طالبان را تبدیل به روند غیرقابل بازگشت کرده‌اند. متوجه کسانی بشود که نهادهای رسمی را با نوع رفتارشان تضعیف کرده‌اند و متوجه کسانی شود که یک رقابت منفی تولید کرده‌اند برای ارتباط با مجموعۀ طالبان".

از سویی دیگر، رئیس مجلس سنای افغانستان نیز انتقاد می‌کند، که جزییات گفت وگوهای صلح با مردم در میان گذاشته نمی‌شوند.

فضل الهادی مسلمیار می‌افزاید:- "خواست ما از خلیلزاد این است که مأموریت تو برای افغانستان است، برای صلح افغانستان است و ما مردم افغانستان هستیم! دیروز بچه کاکای من شهید شد، از تو نشد! بدنامی این ملک برای ما می‌شود، برای تو نمی‌شود! و تو برای ما دسیسه می‌‎سازی…".

یادآوری می کنیم، که با این همه، حکومت افغانستان تاکنون دربارۀ این گفته‌های سفیر ایران و نیز اتهام دست داشتن ایران در بم‌گذاری کابل، واکنشی نشان نداده‌است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала