150 میلیون دالر بودجه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

© Photo / Independent Election Commission of Afghanistan / Independent Election Commission of Afghanistan150 میلیون دالر بودجه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان
150 میلیون دالر بودجه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بودجه انتخابات ریاست جمهوری آینده افغانستان 150 میلیون دالر توسط کمیسیون مستقل انتخابات این کشور پیشنهاد شده است.
بودجه انتخابات ریاست جمهور افغانستان را وزارت مالیه فراهم می کند - اسپوتنیک افغانستان
بودجه انتخابات ریاست جمهور افغانستان را وزارت مالیه فراهم می کند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، حبیب‌الرحمان ننگ رییس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می گوید، که این بودجه به حکومت و جامعۀ جهانی پیشنهاد گردیده و بخشی از آن به خریداری وسایل باقی مانده مانند دستگاه‌های بایومتریک اختصاص داده می شود.

اما نهادهای ناظر انتخاباتی تأکید می ورزند، که باید بودجۀ انتخابات ریاست جمهوری در اختیار کمیسیون انتخابات قرار گیرد.

حبیب شینواری، عضو دیدبان شفافیت انتخابات افغانستان می گوید، «بودجه باید در اختیار کمیسیون انتخابات قرار بگیرد همه از طرف جامعۀ جهانی و وزارت مالیه. تنها میکانیزم های حساب دهی و شفافیت مصرف بودجه باید تقویت شوند».

در همین حال، آگاهان انتخاباتی از سردرگمی در چگونگی مصرف بودجه برای انتخابات ریاست جمهوری نگران اند و می‌گویند تا اکنون کمیسیون انتخابات برنامۀ دقیق برای تنظیم هزینه بودجه انتخابات ندارد.

داوود علی نجفی، رییس پیشین دبیرخانه کمیسیون انتخابات می گوید، «بودجه بر اساس طرح عملیاتی آماده می شود. چون این‌ها طرح عملیاتی شان معلوم نیست و چندین بار تقویم انتخاباتی را تغییر داده اند یک سردرگمی در درون کمیسیون حاکم است به همین دلیل آن‌ها نمی توانند یک بودجه دقیق را به شما ارائه کند».

از بودجۀ پیشنهاد شد، کمیسیون انتخابات دوازده میلیون دالر آنرا به روند ثبت نام تقویتی رأی‌دهندگان اختصاص داده است که به باور نهاد های ناظر این روند بدون آگاهی عامه آغاز شده و ناکام پیش می رود.  

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала