سفر ملا برادر معاون طالبان به چین

© Sputnik / PMسفر ملا برادر معاون طالبان به چین
سفر ملا برادر معاون طالبان به چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر و معاون رهبر این گروه برای گفتگو با مقامات چینی به این کشور رفته‌است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افق، منابع نزدیک به گروه طالبان گفته‌اند که ملا عبدالغنی برادر؛ رییس دفتر سیاسی طالبان به بیجینگ؛ پایتخت چین رفته و قرار است او در این سفر با مقام‌های این کشور در مورد صلح افغانستان گفتگو کند.
این منابع گفته‌اند که طالبان می‌خواهند پیش از آغاز دور هفتم مذاکرات با امریکا، موضع‌گیری‌های خود را با همسایه‌های افغانستان شریک کنند.
طالبان در مورد زمان سفر ملا برادر چیزی نگفته‌اند؛ اما گزارش‌هایی وجود دارد که او و امیرخان متقی؛ عضو دیگر دفتر طالبان در قطر، روز شنبه (۲۵ جوزا) به چین رسیده‌اند. همچنین گزارش‌های تاییدنشده از دیدار ملا برادر با وزیر خارجه چین و مقام‌های استخباراتی آن کشور منتشر شده‌است.
سفرها و دیدارهای نمایندگان طالبان با مقامات کشورهای منطقه و جهان پس از آن افزایش یافت که شورای امنیت سازمان ملل، نام ۱۴ تن از اعضای دفتر قطر این گروه را از فهرست سیاه بیرون کشید و ممنوعیت سفر آنان را لغو کرد.
هیات طالبان سه دور به مسکو سفر کرده‌اند و با رهبران و فعالان سیاسی افغان و شماری از مقامات روسی دیدار داشتند. دو دور اخیر این سفرها زیر نام «نشست بین‌الافغانی» برگزار شد و در آن شماری از فعالان برجسته‌ افغانستان شرکت کردند.
این سفرها در حالی انجام می‌شود که قرار است دور هفتم مذاکره میان نمایندگان این گروه و زلمی خلیلزاد؛ فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان، به‌زودی در دوحه؛ پایتخت قطر برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала