رئیس جمهور غنی با نخست وزیر انگلیس درباره صلح افغانستان گفتگو کرد

© @ARG FBرئیس جمهور غنی و نخست وزیر انگلیس درباره صلح افغانستان گفتگو کردند
رئیس جمهور غنی و نخست وزیر انگلیس درباره صلح افغانستان گفتگو کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمداشرف غنی رییس جمهور کشور عصر روز گذشته (دوشنبه 27 جوزا) با خانم ترزا می نخست وزیر بریتانیا درباره صلح افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری در خبرنامه‌ای اعلام کرد که، در این دیدار دو طرف در رابطه به پروسه صلح، انتخابات ریاست‌جمهوری و تقویت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان بحث و گفتگو کردند.
آقای غنی در این دیدار از همکاری‌های دوامدار حکومت بریتانیا برای افغانستان ابراز امتنان نمود و گفت که نقش حکومت بریتانیا در ایجاد اجماع منطقوی در رابطه به پروسه صلح افغانستان مهم و ارزنده می‌باشد.
وی افزود که انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان در زمان معین آن به‌گونه شفاف برگزار می‌گردد.
خانم ترزا می گفت که کشورش برعلاوه پیشتبانی از پروسه صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها، برای ایجاد اجماع منطقوی در رابطه به صلح افغانستان تلاش و از آن حمایت می‌کند.
وی افزود که حکومت بریتانیا از برگزاری انتخابات شفاف و سراسری در افغانستان حمایت می‌کند و همچنان به همکاری و تعهداتش برای نیروهای امنیتی و دفاعی ادامه خواهد داد.
در همین حال محمداشرف غنی، روز گذشته در اقامتگاهش در شهر لندن با جرمی هنت وزیر دولت بریتانیا در امور خارجه و کشورهای مشترک المنافع دیدار نمود و هردو جانب در رابطه به پروسه صلح و انتخابات افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.
آقای غنی گفت که افغانستان انتخابات ریاست‌جمهوری را در پیش‌رو دارد و برای تامین شفافیت هرچه بیشتر این پروسه، خواستار همکاری کشور شاهی بریتانیا گردید. وی افزود که حکومت افغانستان در راستای رسیدن به صلح دایمی دستاوردهای چشم‌گیری داشته است.
محمداشرف غنی گفت که به‌شمول بریتانیا از تمام کشورهای دوست افغانستان می‌خواهیم تا برای رسیدن به مذاکرات رو در رو با طالبان، پیام واحد و صدای منسجم داشته باشند.
جرمی هنت وزیر دولت بریتانیا در امور خارجه و کشورهای مشترک المنافع ، از تلاش‌های وی به‌خاطر رسیدن به صلح قدردانی نمود و گفت که کشورش آماده هرگونه همکاری در راستای تامین صلح دایمی با جمهوری اسلامی افغانستان می‌باشد.
آقای غنی همچنان در دومین روز سفرش به کشور شاهی بریتانیا، با روری ستیوارت وزیر توسعه بین‌المللی بریتانیا دیدار کرد.
در این دیدار هردوجانب در رابطه به اتصال منطقوی، انکشاف و همکاری‌های بشری بحث نمودند.
آقای غنی ضمن تشکر از همکاری‌های دوامدار حکومت بریتانیا، گفت که افغانستان به‌خاطر توسعه اتصال منطقوی، به همکاری و تشریک تجارب کشورهای انکشاف‌یافته به‌خصوص بریتانیا نیاز دارد.
وی همچنان به منظور تامین شفافیت هرچه بیشتر در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده، از حکومت بریتانیا خواست تا بحیث ناظر بین‌المللی از این روند نظارت نماید.
روری ستیوارت به آقای غنی از همکاری همه‌جانبه در عرصه اتصال منطقوی افغانستان اطمینان داد و گفت که حکومت بریتانیا بر علاوه تعهدات کمک‌های بشری در بروکسل، 130 میلیون پوند دیگر نیز به افغانستان کمک خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала