آغاز نشست مشترک ایران افغانستان و پاکستان در مورد مهاجران افغان

© K. Bezhan سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان
سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ششمین نشست کمیته راهبردی منطقه ای میان ایران، افغانستان و پاکستان و کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور مهاجرین در مورد وضعیت مهاجرین افغانستان در اسلام آباد برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور مهاجران افغانستان اعلام کرده که نمایندگان کشورهای ایران، افغانستان و پاکستان در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان، گرد هم آمده‌اند تا درباره وضعیت مهاجرین افغان با هم گفتگو کنند. این نشست سه روز ادامه خواهد داشت.
سید حسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین افغانستان، شهریار خان افریدی، وزیر ایالات و مناطق مرزی پاکستان، حسین ذوالفقاری، معاون وزارت داخله ایران و مسئولان کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور مهاجرین برای این سه کشور در این نشست شرکت کرده اند.
سید عبدالباسط انصاری، سخنگوی وزارت مهاجرین و عودت کنندگان کشوربه رسانه ها گفت: این نشست سه روز ادامه خواهد داشت و درباره روند اقامت مهاجرین افغان در ایران و پاکستان گفتگو خواهد شد.
انصاری اظهار داشت: در این نشست درباره بازگشت داوطلبانه مهاجرین افغان از ایران و پاکستان گفتگو خواهد شد. به گفته وی، تاکید افغانستان این است که بازگشت مهاجرین به کشور اجباری نباشد.
نتایج این نشست در اعلامیه مشترک در روز پایانی اعلام خواهد شد.
بر اساس گزارش وزارت مهاجرین افغانستان، در حال حاضر حدود 2 میلیون مهاجر این کشور در پاکستان و بیش دو نیم میلیون مهاجر دیگر در ایران زندگی می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала