حمد الله محب زمان برگزاری نشست شورای امنیت در مورد افغانستان را اعلام کرد

© Photo / FB/دفتر شورای امنیت ملیحمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان در دهمین کنفرانس امنیتی اوفا
حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان در دهمین کنفرانس امنیتی اوفا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حمد الله محب مشاور امنیت ملی رئیس جمهور کشور گفت ، نشست سران شورای امنیت در مورد افغانستان در ماه اکتبر سال روان برگزار خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور کشور، در حاشیه کنفرانس بین‌المللی «اوفا» گفت، مذاکرات در مورد افغانستان در فرمت گسترده در سطح سران شورای امنیت و مشاوران امنیت ملی کشور ها در ماه اکتبر سال جاری در تهران، پایتخت ایران برگزار خواهد شد.
«حمدالله محب» مشاور امنیت ملی کشور روزهای گذشته به روسیه سفر کرد و در دهمین نشست سالانه نمایندگان ارشد امنیتی پنج قاره جهان به نمایندگی از افغانستان حضور یافت.
مشاور امنیت ملی در حاشیه این کنفرانس در نشست شش جانبه‌ای با مشاورین امنیت ملی ایران، روسیه، هند، چین و پاکستان گفت‌وگو کرده است.
مشاوران امنیت ملی کشورها درباره روند صلح افغانستان و لزوم گسترش همکاری‌ها و ایجاد اجماع منطقه‌ای برای حل بحران افغانستان بحث و رایزنی کردند.
مشاوران امنیت ملی روسیه، هند، چین، ایران و پاکستان به نمایندگی از کشورهای شان از پروسه صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت کردند و نیز از تداوم همکاری‌های شان با دولت و مردم افغانستان در عرصه‌های مختلف اطمینان دادند.

مشاور امنیت ملی کشور نیز از همکاری های کشورهای متذکره با افغانستان قدردانی کرد و خواستار تقویت همکاری‌های بیشتر به ویژه در روند موفقیت پروسه صلح افغان‌ها گردید.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала