ترامپ: چیز های خوبی در افغانستان در حال وقوع است

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ
ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده امریکا یکبار دیگر در مورد کاهش نیرو های امریکایی در افغانستان صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا در مصاحبه با مجله تایمر امریکا، از احتمال کاهش نیروهای این کشور در افغانستان خبر می‌دهد و می‌گوید که قرار است شمار نیروهای امریکایی در افغانستان به هشت‌هزار تن کاهش یابد.
رئیس جمهور امریکا بی‌آن‌که به گفت وگوهای صلح افغانستان اشاره کند و یا روشن‌تر سخن بزند، می‌گوید که چیزهایی خوبی در افغانستان در حال افتاق افتادن استند.
آقای ترامپ، در گفت‌وگو با مجلۀ تایمز افزوده‌است که نیروهای امریکایی در افغانستان از شانزده هزار به نُه‌هزار کاهش یافته‌است و اکنون قرار است این شمار به هشت‌هزار تن برسد.
خروج نیروهای خارجی از افغانستان، یکی از شرط‌های اصلی طالبان در گفت‌وگوهای صلح استند. 

طالبان: امریکا نیروهایش را از افغانستان بیرون میکند - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: امریکا نیروهایش را از افغانستان بیرون میکند

رییس‌جمهور امریکا بی‌آن‌که به گفت وگوهای صلح افغانستان اشاره کند و یا روشن‌تر سخن بزند، می‌گوید که چیزهایی خوبی در افغانستان در حال افتاق افتادن استند.
اما شماری از آگاهان سیاسی و مقام‌های پیشین حکومت افغانستان، می‌گویند که باید در چگونگی گفت‌وگوهای صلح منافع ملی افغانستان درنظر گرفته شوند.
رنگین دادفر سپنتا، مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان می‌‎گوید که طالبان در نشست مسکو، به‌گونۀ واضح ساختند که خواهان برقراری امارت اسلامی استند: «طالبان خودرا به عنوان یک نیروی پیروز تلقی می‌کنند و پیشنهاد هیئت طالبان و ملابرادر که مسؤول دفتر سیاسی آنان است در صحبت اخیر در مسکو که من نیز آنجا بودم این بود که بلی در امارت اسلامی افغانستان برای همه افغانان جای است؛ برای زنان هم است در چارچوب شرعیت اسلامی».
این در حالی است که مرحله جدید گفتگوهای صلح میان نمایندگان طالبان و مقام‌های امریکایی در آینده نزدیک در دوحه پایتخت قطر آغاز می‌شود.
پیش از این، گفتگوها میان طالبان و زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان، بیشتر روی جدول زمانی خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از این کشور متمرکز بود.
دونالد ترامپ در مصاحبه با مجله تایمز گفته که همه چیز در افغانستان به طور درست پیش می‌رود، حوادث خوب در حال وقوع اند و گروه تندرو داعش سرکوب شده‌ است.
رییس جمهور امریکا تاکید کرده که به همین خاطر نیروهای امریکایی که زمانی از 16 هزار به 9 هزار کاهش یافته بود، باید اکنون به 8 هزار نفر در افغانستان برسند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала