سکوت نمایندگان در نخستین جلسه مجلس پس از درگیری فزیکی روز چهار شنبه

© Photo / ارگپارلمان افغانستان، ولسی جرگه افغانستان، مجلس نمایندگان
پارلمان افغانستان، ولسی جرگه افغانستان، مجلس نمایندگان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندگان پس از درگیری فیزیکی بر سر کرسی ریاست در نشست چهارشنبه گذشته، نشست امروز مجلس را با سکومت مطلق پشت سر گذاشتند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، شماری از اعضای مجلس نمانیده‌گان می‌گویند که میررحمان رحمانی، رئیس این مجلس است و اعلام کردن آقای رحمانی، به عنوان رئیس، مصوبه مجلس است.
این نماینده‌گان می‌گویند که ایجاد تنش‌های لفظی و فزیکی نمی‌تواند مانع کار آقای رحمانی در کرسی مجلس نماینده‌گان شود و سرنوشت یک رأی جنجالی نیز با کارت‌های سبز 192 نماینده روشن شده است.
نمایندگان پس از درگیری فیزیکی بر سر کرسی ریاست در نشست چهارشنبه گذشته، نشست امروز مجلس را با سکومت مطلق پشت سر گذاشتند. 

درگيرى فزيكى شدید میان اعضاى مجلس نمايندگان - اسپوتنیک افغانستان
درگيرى فزيكى شدید میان اعضاى مجلس نمايندگان

نمایندگان در نشست امروز شنبه (اول سرطان) مجلس هیچ بحثی نکردند تا تنش به وجود آمده بر سر کرسی ریاست در روز چهارشنبه گذشته، سردتر شود.
با این حال، شمار دیگری از اعضای مجلس می‌گویند که تنش‌های به میان آمده در مجلس پایان نیافته است و راه حل آن عملی کردن اصول وظایف داخلی است.
کمال ناصر اصولی رقیب انتخاباتی آقای رحمانی گفت: "آقای رحمانی پذیرفته که در انتخابات گذشته آرای 50+1 را پوره نکرده بناً انتخابات باید به دور بعد میان نامزدان جدید برگزار گردد."
آقای اصولی با اشاره به درگیری نمایندگان در نشست روز چهارشنبه گذشته مجلس گفت که تعدادی از نمایندگان با امضای درخواستی از دادستانی کل کشور خواسته‌اند که این مساله را بررسی کند.
کمال ناصراصولی، ابراز می‌دارد: "عزت مجلس عزت تمام ملت است و در تطبیق اصول وظایف داخلی باید تلاش کنیم و مشکل برای فردا باقی ماند. بحث قومی نیست و ادعای ریاست را ندارم اما بحث تطبیق اصول است که باید عملی گردد."
این در حالی است که بیش از یک ماه می‌شود که مجلس نمانیده‌گان در بی سرنوشتی تمام به سر می‌برد و از آغاز کار مجلس تاحال هیچ جلسه ای از بهر حل امورات قانون‌گذاری از سوی این مجلس تصویب نشده است و این امر باعث نگرانی شهروندان کشور شده است.
قرار بود اعضای مجلس نمایندگان، چهارشنبه (29 جوزا) برای ختم تنش انتخاباتی ریاست مجلس، در مورد تایید و یا رد یک رای مورد منازعه، رای گیری کنند؛ اما آنان در خصوص چگونگی رای گیری به توافق نرسیدند و سرانجام باهم درگیر شده و میز و کرسی ریاست را از جایگاهش به صحن مجلس پرتاب کردند.
درگیری فیزیکی نمایندگان مجلس با واکنش‌های منفی گسترده مواجه شد و بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی نمایندگان را به اهانت به مردم افغانستان متهم کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала