سرباز مرده زنده به خانه برگشت

© AP Photo / Vahid Salemiسرباز مرده زنده به خانه برگشت
سرباز مرده زنده به خانه برگشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جوانی با خانواده‌اش برای دعا بر سر قبری می‌روند که چند ماه پیش جسدی که گفته می‌شد متعلق به اوست، آن‌جا دفن شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، حدود یازده ماه پیش گروه طالبان بر یک تولی نیروهای ارتش در ولسوالی چنارتویِ ارزگان حمله کردند و این تولی برای 48 ساعت در محاصرۀ طالبان بود. شماری از سربازان در درگیری با طالبان کشته و پنج تن دیگر اسیر شدند. نعمت‌الله نیز در میان سربازان اسیرشده بود. اما پس از این رویداد، جسدی به نام نعمت‌الله به خانواده‌اش تحویل داده شد و خانوادۀ داغ‌دیدۀ او هم با دو دلی جسد ناشناخته را به خاک سپردند.

شیرآغا، پدر نعمت‌الله می‌گوید، خانواده‌اش روزهای سختی را گذرانده است، اما وقتی پسرش زنده برگشت، از خوشحالی در لباس خود نمی‌گنجیدند.
نعمت‌الله پس از عملیات نیروهای امنیتی بر زندان طالبان، با دیگر زندانیان آزاد شد. این سرباز ارتش که 10 ماه در شرایط سخت در زندان طالبان به سر برده است می‌گوید، طالبان در کنار لت‌وکوب، زندانیان را وادار به انجام کارهای شاقه می‌کردند.
نعمت‌الله می‌گوید، در دوران اسارت شب‌وروز نگران خانواده‌اش بوده و وقتی به خانه برگشته است نتوانسته جلو گریه‌اش را بگیرد.
شفیع‌الله، یکی از دوستان نعمت‌الله می‌گوید، وقتی خبر مرگ نعمت‌الله را شنید، نتوانست جلوی اشک‌هایش را بگیرد و حالا که او برگشته است، از اشک خوشحالی می‌ریزد.
تا کنون از خانوادۀ سربازی که جسدش به نام نعمت‌الله به خاک سپرده شده، اطلاعی در دست نیست. شاید خانوادۀ او هم منتظر برگشت فرزندشان باشد؛ اما بی‌خبر از این که او دیگر زنده نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала