پاکستان مانع تطبیق پروژه های توسعه ای در کنر می شود

© Sputnikپاکستان مانع تطبیق پروژه های توسعه ای در کنر می شود
پاکستان مانع تطبیق پروژه های توسعه ای در کنر می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پاکستان چند سال است که مانع تطبیق پروژه های توسعه ای در ولایت کنر می شود.
کشته شدن مسئول استخبارات داعش در کنر - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن مسئول استخبارات داعش در کنر

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، عبدالستار میرزکوال والی کنر، امروز در مراسم گشایش آغاز کار ساخت دیوار استنادی اطراف دریای کنر گفت: پاکستان از چندین سال به این‌سو در مسیر پروژه‌های توسعه‌ای و اقتصادی این ولایت سنگ‌ اندازی می‌کند.

به گفتۀ او، با آن که سروی پروژه‌های دو بند برق کنر و دیگر پروژه‌ها انجام شده، اما به دلیل مداخلات پاکستان، کار عملی این پروژه‌ها تا کنون آغاز نشده است.

ایجاد بندهای برق در امتداد دریای کنر سبب کاهش آب در آن سوی خط دیورند می‌شود و این موضوع سبب شده تا پاکستان در برابر پروژه‌های توسعه‌ای به ویژه بند برق کنر سنگ اندازی کند.

والی کنر می‌گوید، حکومت در بارۀ کنترل آب‌های دریای کنر جدی است و کار ساخت بند برق کنر نیز به زودی آغاز می‌شود.

اعضای شورای ولایتی و باشندگان کنر نیز پاکستان را به سنگ اندازی در برابر پروژه‌های بزرگ توسعه‌ای این ولایت متهم کرده از حکومت می‌خواهند که برای جلوگیری از مداخلۀ پاکستان اقدام کند.

جماالدین سیار و ضیاالرحمان الله یار، دو تن از اعضای شورای ولایتی کنر می گویند: در حال حاضر در مرکز کنر یک جکشن برق قدیمی وجود دارد که بیش از 300 کیلووات برق تولید می‌کند. در کنار آن، 90 درصد کار بند برق مناکی نیز پیش رفته و سروی بند برق سرخ تاق نیز انجام شده، اما کار عملی آن تاکنون آغاز نشده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала