هشدارعبدالله عبدالله از تکرار اشتباهات گذشته در انتخابات

© Sputnik / Alexey Vitvitskiy /  مراجعه به بانک تصاویر عبدالله عبدالله
عبدالله عبدالله - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی معتقد است چنانچه مشکلات قبلی در انتخابات پیش رو تکرار شود، بحرانی جدی گریبان افغانستان را خواهد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی کشور و یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد که برخی افراد و نهادها در کار کمیسیون مستقل انتخابات مداخله می کنند.
عبدالله که به یکی از مراکز «ثبت نام تقویتی» رای دهندگان در شهر کابل رفته بود اظهار داشت شکایت‌هایی از مداخله در کار کمیسیون وجود دارد که وی نیز از این موضوع آگاه است.
رئیس اجرائی افزود: اگر به نام ریاست اجرائی کسی بخواهد در امور کمیسیون انتخابات مداخله کند، اعضای کمیسیون هیچ نوع احتیاطی را به کار نبرند و باید مسئله را برملا کنند؛ البته شکایت های دیگری هم وجود داشته که ما خبر داریم.
رییس اجرایی اظهار داشت: متاسفانه تبلیغات زیادی صورت نگرفته و مردم هنوز نمی دانند که در صورت اشتباه بودن نام و یا ثبت نشدن نام شان باید به مراکز رای‌گیری بروند و اسامی را ثبت و یا اصلاح کنند.
عبدالله خطاب به اعضای کمیسیون انتخابات گفت: تکرار اشتباهات گذشته افغانستان را با بحران جدی مواجه می سازد. از طرف دیگر حفظ استقلالیت کمیسیون انتخابات مهم است تا همه مطمئن باشند.
یادآوری می کنیم که پس از انتخابات جنجالی مجلس ، دبیران کمیسیون‌های انتخاباتی ممنوع الخروج و تحت پیگرد دادستانی قرار گرفتند و اعضای جدید وارد کمیسیون شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала