ناتو دور هفتم گفتگوها میان امریکا و طالبان را حساس خواند

© REUTERS / Ints Kalninsناتو دور هفتم گفتگوها میان امریکا و طالبان را حساس خواند
ناتو دور هفتم گفتگوها میان امریکا و طالبان را حساس خواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندۀ غیرنظامی ارشد ناتو در افغانستان می‌گوید که دور هفتم گفتگوهای فرستادۀ ویژۀ ایالات متحده امریکا با طالبان، حساس استند.

به گزارش اسپوتنیک، نیکولاس کی، نمایندۀ غیرنظامی ارشد ناتو در افغانستان در گفتگویی با طلوع‌نیوز با اشاره به آغاز دور هفتم گفتگوهای زلمی خلیل‌زاد، فرستادۀ ویژۀ ایالات متحده امریکا با طالبان، گفت که این گفتگوها حساس استند.

او دربارۀ این که آیا یک جدول زمانی برای خروج نیروهای خارجی در این دور نهایی خواهد شد یانه؟ گفت: «این بحث‌ها میان ایالات متحده و طالبان استند. این گفتگوها بسیار حساس استند. ما نمی‌توانیم دربارۀ محتوای آن حدس بزنیم».

آلمان: برنامه برای خروج نظامیان ما از افغانستان نداریم - اسپوتنیک افغانستان
آلمان: برنامه برای خروج نظامیان ما از افغانستان نداریم

این دیپلومات ارشد ناتو که برای شرکت در نشست وزیران دفاع ناتو به بروکسل رفته‌است، به این باور است که برای رسیدن به صلح پایدار در افغانستان نیاز است تا طالبان آمادۀ گفتگوها میان افغانان باشند.

وی در این باره گفت: «گفتگوهای واقعی میان افغانان خواهند بود. طالبان باید برای گفتگوها میان افغانان به شمول حکومت افغانستان آماده باشند. در این راستا اگر آن افغانانی که در روند گفتگوها سهم می‌گیرند بربنیاد یک اجماع واحد برای پیش برد گفتگوها عمل نمایند، این کار سود مند خواهد بود».

نیکولاس که درپاسخ به این پرسش که آیندۀ نقش ناتو در افغانستان در صورت رسیدن به یک توافق صلح با طالبان چه گونه خواهد بود، گفت که «بحث دراین باره پیش از وقت است، اما هدف اصلی جلوگیری از مبدل شدن افغانستان به پناهگاه امن هراس‌افگنان است».

این نماینده می‌افزاید: «ما سخت به ادامۀ مأموریت پشتیبانی ما به افغانستان متعهد استیم، تا این کشور هرگز باردیگر به یک پناهگاه امن هراس‌افگنان جهانی مبدل نشود. بنا بر این ما به مأموریت مان ادامه می‌دهیم. انتظار دارم تا وزیران دفاع یک پیام نیرومند از ادامۀ تعهد ما بفرستند. هنگامی که یک توافق صلح به‌دست آید، ما ناگذیر استیم بنشینیم و پیش از رفتن به پیش، ارزیابی نماییم. تعهد بنیادی ناتو به مأموریت آموزش، مشورده‌هی و کمک بسیار قاطع است».

نمایندۀ غیرنظامی ارشد ناتو درافغانستان از کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان خواست تا آماده‌‎گی‌هایش را برای برگزاری انتخابات معتبر، ادامه دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала