وزارت خارجه: صلح نزدیک است، گفتگو میان حکومت و طالبان به زودی آغاز می‌شود

© Sputnik / PMمولوی حنفی، عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر در دومین نشست بینالافغانی در مسکو
مولوی حنفی، عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر در دومین نشست بینالافغانی در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه کشور از آغاز گفتگوها میان نماینده‌گان حکومت افغانستان و طالبان تا کمتر از دوهفته دیگرخبر می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه، دور هفتم گفتگوهای دوحه میان امریکا و طالبان را سرنوشت‌ساز خوانده، می‌افزاید که افغانستان به صلح نزدیک است.
حکومت افغانستان خوش‌بین از چشم انداز دور هفتم این گفتگوها است، وزارت خارجه می‌گوید، برآیند این نشست آغاز گفتگو میان حکومت و گروه طالبان بین یک تا دو هفته دیگرخواهد بود.
صبغت احمدی، سخن‌گوی این وزارت اظهار داشت: "ما به صلح نزدیک شده ایم و امیدوار هستیم تا کمتر از یک یا دو هفته دیگر مذاکرات مستقیم با طالبان آغاز شود." 

офис талибов катар - اسپوتنیک افغانستان
منابع: در نشست قطر پیشرفت های جدی حاصل شده

با این حال، روز دوم گفتگوهای صلح میان امریکا و طالبان در قطر در پشت درهای بسته انجام شد، اما تاحال برآیند این نشست معلوم نیست.
در همین حال، منابع نزدیک به طالبان می‌گویند که این دور گفتگوها به خوبی و با شدت روی همان آجنداهای قبلی جریان دارد، خروج نیروهای خارجی از افغانستان و استفاده نشدن خاک این کشور بر ضد امریکا و متحدان اش، در حالی‌که زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه امریکا برای روند صلح افغانستان با دو مورد دیگر هم پافشاری دارد؛ آغاز آتش‌بس و شروع مذاکرات میان افغان‌ها؛ موردی‌که طالبان تا کنون با آن بلند پروازنه برخورد کرده اند.
منابع از نشست قطر، خبر دادند که، پیش‌رفت‌های میان نماینده‌گان امریکا و طالبان در این دور گفتگوها صورت گرفته است. این پیشرفت‌ها روی خروج نیروهای خارجی از افغانستان و این که از خاک این کشور بر ضد امریکا و متحدان اش استفاده صورت نگیرد می‌باشد، همچنان دوطرف به توافق روی این دو مورد نزدیک شده اند.
این منابع، می‌افزایند که گفتگو روی آتش‌بس و آغاز مذاکرات طالبان با حکومت افغانستان نیز جریان دارد.
در همین حال گفته می‌شود که در صورتی که در دور هفتم مذاکرات آمریکا و طالبان درباره صلح افغانستان پیشرفتی به‌میان بیاید دور بعدی "مذاکرات بین‌الافغانی" با میزبانی مشترک آلمان و قطر برگزار خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала