حدود 60 تن از افغانان در قطر شرکت خواهند کرد

© Photoدفتر طالبان در قطر
دفتر طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشست افغانان به میزبانی آلمان و قطر به یکی گفته یکی از اعضای دفتر طالبان در قطر روز های یکشنبه و دوشنبه هفته آینده برگزار خواهند شد, و شرکت کننده گان این نشست از آدرس خوشان شرکت خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز، سخنگوی دفتر طالبان، سهیل شاهین در قطر می گوید که قرار است شمارشرکت کننده گان نشست دو روزه حدود شصت تن باشد.

کسانیکه در این نشست دعوت شده اند می گویند که این نشست زمینه را برای یک نشست مهم و سرنوشت ساز باز خواهد کرد.

حسن حقیار که در این نشست دعوت شده است میگوید: «تصامیم مهم در آن نشستی گرفته خواهد شد که این نشست برای برگزاری آن زمینه را مساعد می سازد».

نماینده گان گروه طالبان و ایالات متحده از هشتم ماه سرطان تاکنون سرگرم هفتمین دور گفتگوهای شان در باره صلح هستند، این نشست امروز وارد پنجمین وارد پنجمین روز میشود ولی تاکنون مشخص نشده است که طرف ها آیا به توافقی دست یافته اند یا نه. اما جان بس سفیر امریکا در کابل می گوید که دو طرف می کوشند به توافق هایی دست یابند: سفیر خلیل زاد سخت کوشش دارد که با طالبان به تفاهمی برسد تا زمینه را برای افغان ها مساعد بسازد که همدیگر کار کنند، گفتگو کنند و تفاوت ها را با همدیگر از میان بردارند.

از سویی هم سخنگوی دفتر طالبان در قطر، در باره هفتمین نشست با نماینده گان امریکا می گوید که در نشست پیشرفت هایی صورت گرفته است.

سهیل شاهین میگوید، که انتظار میرود توافق نامه صلح میان نماینده گان امریکا و طالبان با حضور رسانه های بین المللی اعلام شود «بعضی مسایل برای موافقه مانده است که در حضور شاهدان بین المللی و رسانه ها معاهده صلح اعلام خواهد شد.»

صبغت الله احمد، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: «تمامی مراحل گفتگوها از سوی امریکا با حکومت افغانستان در میان گذاشته می شود امیدوار هستیم که زمینه گفتگوهای مستقیم میان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان شود.»

حکومت افغانستان در باره نشست میان افغانان در قطر میگوید که در این نشست این نقشی ندارد و شرکت کننده گان آن با ظرفیت های فردی شان در این نشست شرکت خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала