رد ادعا های دروغین ترامپ در مورد افغانستان

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ از کدام شبکه تلویزیونی خوشش می آید؟
ترامپ از کدام شبکه تلویزیونی خوشش می آید؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک رسانه امریکایی ادعا های را که ترامپ در مصاحبه اخیرش با فاکس نیوز در مورد افغانستان ابراز داشت رد نمود و بسیاری ازاین ادعا های رئیس جمهور امریکا را دروغ خواند.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از CNN، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در گفت‌وگوی اخیرش با «فاکس نیوز» ادعاهایی درباره افغانستان کرد که رسانه‌هایی امریکایی چند مورد آن را نادرست می‌دانند.
CNN با استناد به گفته‌های کارشناسان گزارش داد که اظهارات ترامپ مبنی بر استخراج معادن افغانستان توسط شرکت‌های چینی و استقرار نظامیان امریکایی برای محافظت از این محل صحت ندارد. 

ترامپ: می ترسم فغانستان بدون امریکا به آزمایشگاه تروریست‌ها مبدل شود - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: با خروج از افغانستان نیرو‌های اطلاعاتی قوی را در آنجا خواهم گذاشت

این شبکه تلویزیونی امریکایی اظهارات ترامپ درباره هدر دادن مبالغ هنگفت برای ساخت هوتل در افغانستان، شمار سال‌هایی که امریکا در افغانستان حضور نظامی دارد و هزینه 80 میلیون دالری برای ساخت یک پمپ بنزین را نادرست خواند.
CNN درباره ادعای ترامپ برای کاهش نظامیان امریکایی مستقر در افغانستان نیز گزارش داد که در حال حاضر حدود 14 هزار نیروی این کشور در افغانستان مستقر هستند و این ادعا که نیروها به 9 هزار نیرو کاهش یافته نیز ممکن است اشاره به 8 هزار و 500 نظامی باشد که در قالب ماموریت «حمایت قاطع» وظیفه آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای امنیتی افغان را دارند.
دونالد ترامپ دراین مصاحبه ابراز داشت که، قصد دارد 9 هزار نظامی امریکایی را از افغانستان خارج کند اما از این نگران است که بدون حضور نظامی کشورش، افغانستان به پایگاهی برای حملات تروریستی علیه ایالات متحده تبدیل شود.
این در حالی است که شماری از دیگر نظامیانامریکایی نیز در قالب ماموریت «نگهبان آزادی» مسئولیت مبارزه با تروریسم را دارند که مجموع نیروهای امریکایی در افغانستان را به دستکم 14 هزار نفر می‌رساند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала