آغاز نشست بین‌الافغانی در دوحه؛ اشتراک‌کنندگان حق استفاده از تلیفون ندارند

© Photo / © Photo / / © Photo /دفتر سیاسی طالبان در قطر
دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشست بین‌الافغانی مذاکرات صلح به میزبانی قطر و همکاری آلمان در شهر دوحه، پایتخت قطر آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک، این نشست امروز (یکشنبه، ۷ جولای) با اشتراک هیئت دفتر سیاسی طالبان در قطر و هیئت فرستاده شده از جانب حکومت افغانستان، آغاز شد.

آژانس خبری پژواک با نشر آجندای این نشست خبر داده است که از نزد اشتراک‌کنندگان نشست تلیفون‌های همراه شان گرفته شده است و حق استفاده از تلیفون را ندارند.

زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان قبل از آغاز این نشست به رسانه‌ها گفت: "من در این کنفرانس اشتراک نمی‌کنم".

وی همچنان در رابطه به مذاکرات امریکا با طالبان گفت که در این مذاکرات پیشرفت وجود دارد، اما طرفین تا هنوز به توافق نرسیده اند.

این نشست بین‌الافغانی در حالی برگزار می‌شود که قبل از آغاز آن، هفتمین دور مذاکرات امریکا با طالبان جریان داشت.

دور پیشین مذاکرات میان هیات امریکا و طالبان بدون دست یابی به توافقی پایان یافت. موضوع خروج نیروهای خارجی از افغانستان در بدل تضمین معتبر مبنی بر عدم استفاده از خاک افغانستان توسط گروه‌های تروریستی علیه کشور دیگری، از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث امریکا و طالبان می‌باشد.

پیش از این، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا در جریان سفر غیرمنتظره اش به کابل اعلام کرده بود که امریکا آماده است نیروهایش را از افغانستان اخراج کند، اما تا هنوز درمورد زمان آن با طالبان توفق نکرده است.

این در حالیست که محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در پایان ماه می به خبرنگاران گفت که جنبش طالبان امیدوار است که امریکا در دور بعدی مذاکرات، خروج نیروهایش از افغانستان را اعلام کند.

قابل ذکر است که اولین نشست بین‌الافغانی به میزبانی مسکو با حضور چهره‌های سیاسی افغانستان و طالبان اوایل ماه فبروری برگزار شد. در پایان آن نشست سیاسیون افغانستان و طالبان توافق کردند تا دومین دیدارشان در ماه اپریل (اواخر حمل) در دوحه پایتخت قطر باشد. اما این دیدار نزدیک به زمانی که قرار بود انجام شود، لغو شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала