استقبال طالبان از حضور زنان در نشست بین‌الافغانی در قطر

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر استقبال طالبان از حضور زنان در نشست بین‌الافغانی در قطر
استقبال طالبان از حضور زنان در نشست بین‌الافغانی در قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان از اشتراک فعال زنان در نشست بین‌الافغانی در دوحه استقبال نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک، سلطان برکت، رئيس مرکز تحقیقاتی درگیری‌ها و کارهای بشردوستانه پوهنتون دوحه، امروز (یکشنبه، ۷ جولای) به خبرنگاران گفت که گروه طالبان از اشتراک فعال زنان در نشست بین‌الافغانی در قطر استقبال نموده است.

این مرکز یکی از سازماندهندگان سومین نشست بین‌الافغانی می‌باشد.

دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
آغاز نشست بین‌الافغانی در دوحه؛ اشتراک‌کنندگان حق استفاده از تلیفون ندارند

برکت گفت: "جنبش طالبان نه تنها مخالف حضور زنان در نشست بین‌الافغانی بود، بلکه برعکس از اشتراک شان استقبال می‌کرد. برای تمام قدرت‌های سیاسی در افغانستان نه تنها نمایندگی از زنان مهم است، بلکه زنان باید مثل مردان در جاهای شان حضور داشته باشند. من فکر می‌کنم که همه‌گی به این باور اند که نقش زنان در جامعه افغانی نقش مهمی است و در طول ۱۸ سال گذشته این نقش افزایش یافته است".

قبل از این یکی از اشتراک‌کنندگان نشست بین‌الافغانی در قطر گفته بود که از ۷۲ تن اشتراک‌کنندگان این نشست ده تن شان را زنان تشکیل می‌دهند و زنان در کنار اشتراک‌کنندگان دیگر مسایل جاری را به طور فعال مورد بحث قرار می‌دهند.

قابل ذکر است که اولین نشست بین‌الافغانی به میزبانی مسکو با حضور چهره‌های سیاسی افغانستان و طالبان اوایل ماه فبروری برگزار شد. در پایان آن نشست سیاسیون افغانستان و طالبان توافق کردند تا دومین دیدارشان در ماه اپریل (اواخر حمل) در دوحه پایتخت قطر باشد. اما این دیدار نزدیک به زمانی که قرار بود انجام شود، لغو شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала