نخستین پرواز حاجیان افغانستانی روز چهارشنبه انجام می شود

© AP Photo / Khalid Mohammedنخستین پرواز حاجیان افغانستانی روز چهارشنبه انجام می شود
نخستین پرواز حاجیان افغانستانی روز چهارشنبه انجام می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قرار است نخستین کاروان حاجیان افغانستانی در روز چهارشنبه یا پنجشنبه هفته روان عازم مکه مکرمه شوند.
Паломники в долине Арафата в Саудовской Аравии - اسپوتنیک افغانستان
۲۳۹ حاجی در عربستان جان باختند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، ناصرالدین دریز مدیر روابط عمومی وزارت حج و اوقاف افغانستان، گفت: همانطوری که می‌دانید شماری افرادی که از هر کشور به حج تمتع اعزام می‌شوند، براساس جمعیت کشورها تعیین می‌شود.

وی اضافه کرد: براساس جمعیت افغانستان در سال روان نیز همانند سال گذشته 30 هزار نفر از این کشور عازم حج تمتع خواهند شد.

دریز در مورد مدت اقامت حاجیان در عربستان نیز گفت: قرار است امسال حاجیان به مدت 1 ماه تا 45  روز در عربستان اقامت داشته باشند، البته عمده افراد به مدت 45 روز در این کشور اقامت خواهند داشت. 

وی همچنین به نخستین سفر حاجیان افغانستانی به عربستان اشاره کرد و یادآور شد: قرار است نخستین کاروان حاجیان افغانستانی در روز چهارشنبه یا پنجشنبه هفته روان عازم مکه مکرمه شوند. 

مدیر روابط عمومی وزارت حج و اوقاف افغانستان در مورد امکانات فراهم شده برای حاجیان در عربستان نیز خاطر نشان کرد: هر سال قراردادی بین کشورهای اعزام کننده حاجیان و شرکتهای سعودی قراردادهای برای ارائه خدمات به شهروندان آن کشورها امضا می‌شود.

وی ادامه داد: امسال برای حاجیان افغانستان امکانات حمل و نقل، هتل، امکانات بهداشتی و اطلاعات اقامتی و انجام مناسک در حج است. 

دریز همچنان تصریح کرد: وزارت حج و اوقاف افغانستان تلاش دارد همه ساله نقاط ضعف و کاستی های سال گذشته را اصلاح کرده و امسال نیز سعی شده است با توجه به نقایص سال گذشته این موارد برطرف گردد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала