آلمان نشست بین‌الافغانی دوحه را قناعت بخش خواند

© @mfa.afghanistanدیدار وزیر امور خارجه با مارکوس پوتزل
دیدار وزیر امور خارجه با مارکوس پوتزل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مارکوس پوتزل، نماینده ویژه آلمان برای افغانستان و پاکستان می‌گوید که نشست بین‌الافغانی دوحه قناعت‌بخش بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، مارکوس پوترل، نماینده ویژه آلمان برای افغانستان و پاکستان و هیئت همراهش امروز چهارشنبه "19 سرطان" با صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه کشور دیدار کرد.
وزارت خارجه افغانستان امروز چهارشنبه(۱۹سرطان) با نشر یک خبرنامه گفته است که آقای پوتزل در این دیدار با صلاح‌‌الدین ربانی، نتایج نشست بین الافغانی دوحه را قناعت بخش خواند.
در این خبرنامه آمده است، پوتزل در این دیدار گزارش کامل گفت‌وگوهای بین‌الافغانی دوحه را به صلاح‌الدین ربانی گزارش داده، و این نشست را بسیار قناعت‌بخش خوانده است.
وی خاطرنشان کرده است که "این مرحله، مرحله‌ی اعتمادسازی میان طرف‌ها بود که موفق شده‌اند؛ مرحله بعدی نشست بین‌الافغانی جامع‌تر و پردست‌آوردتر خواهد بود."
در این دیدار، صلاح‌الدین ربانی نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های آلمان به ویژه بنیاد برگاف برای صلح افغانستان، پیشینه‌ی آلمان برای میانجی‌گری در افغانستان را عالی خوانده است.
گفتگوهای دو روزه بین‌الافغانی که با میانجی‌گری آلمان و میزبانی قطر برگزار شد، روز دوشنبه(۱۷ سرطان) با نشر یک قطع‌نامه مشترک پایان یافت. این قطع‌نامه مشترک با استقبال حکومت افغانستان نیز مواجه شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала