امریکا و طالبان روی موضوع خروج نظامیان خارجی توافق کردند

© Sputnik / PMامریکا و طالبان روی موضوع خروج نظامیان خارجی توافق کردند
امریکا و طالبان روی موضوع خروج نظامیان خارجی توافق کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در نشست قطر طالبان با نیروهای خارجی روی برآمدن ایشان به توافق رسیدند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سلام وطندار ، آمده است که گروهه از پیشین طالبان گفته است که روز گذشته در نشست قطر طالبان با نماینده‌گان امریکا بر سر تاریخ خورج امریکایی ها از افغانستان به توافق رسیدند.
مولی قلم‌الدین: یکی از سرکرده های اسبق طالبان می گوید که به روز چهارشنبه در نشست شورای صلح در چین برگزار شد شماری زیادی از نماینده های چند کشور در آن حضور داشند
همچنان افزود، زلمی خلیلزاد نمایندۀ خاص ویژۀ وزارت خارجۀ آمریکا برای صحبت های صلح افغانستان نیز در این نشست نیز حضور دارد و در بارۀ توافق آمریکا و طالبان بر سر تاریخ خروج نیروهای خارجی از افغانستان به توافق رسیده اند که برای اشتراک کننده های این نشست تاریخ را در جریان می‌گذارند.
این در حالیست که زلمی خلیل‌زاد در زلمی خلیلزاد نمایندۀ ویژۀ آمریکا برای صلح افغانستان نیز روز گذشته در توییترش نوشته بود که برای ادامۀ دور هفتم گفت‌وگوهای صلح با طالبان به چین رفته و پس از دیدار با مقام‌های چینی، گزارش نشست دور هفتم را با مقام‌های آمریکایی در جریان خواهد گذاشت.
سخنگوی دفتر طالبان در قطرمی‌گوید، بحث خروج نیروهای خارجی افغانستان تقریبآ به نهایی رسیده وتا روز های دیگر همگانی خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала