طالبان با امریکا به توافق رسیدند

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر مذاکرات طالبان با امریکا
مذاکرات طالبان با امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مذاکرات طالبان با امریکا عنقریب پایان میابد و توافقات بین هم صورت گرفته است.

نماینده طالبان اظهار داشته است که جبش طالبان با امریکا در جریان مذاکرات در دوحه در همه جناح ها به توافق رسیدند. طالبان اظهار داشته اند که فقط یک دو سوال تحت بررسی باقی مانده است.

سهیل شاهین نماینده طالبان در قطر یه ریانووستی گفت که مذاکرات بین هیات طالبان و امریکا در قطر روز سه شنبه در دوحه آغاز شد، به تاریخ 9 جولای بعد از ختم دیالوگ بین الافغانی در دوحه، هیت امریکا به رهبری زلمی خلیلزاد عازم چین شد که از آنجا عازم واشنگتن می گردد تا نتایج این نشست را به رهبری امریکا گزراش دهد.

قابل ذکر است که زلمی خلیلزاد نمایندۀ خاص ویژۀ وزارت خارجۀ آمریکا برای صحبت های صلح افغانستان نیز در این نشست حضور داشت و در بارۀ توافق آمریکا و طالبان بر سر تاریخ خروج نیروهای خارجی از افغانستان به توافق رسیده اند که برای اشتراک کننده های این نشست تاریخ را در جریان می‌گذارند.
این در حالیست که زلمی خلیل‌زاد نمایندۀ ویژۀ آمریکا برای صلح افغانستان نیز  چند روز گذشته در توییتراش نوشته بود که برای ادامۀ دور هفتم گفت‌وگوهای صلح با طالبان به چین رفته و پس از دیدار با مقام‌های چینی، گزارش نشست دور هفتم را با مقام‌های آمریکایی در جریان خواهد گذاشت.
سخنگوی دفتر طالبان در قطرمی‌گوید، بحث خروج نیروهای خارجی افغانستان تقریبآ به نهایی رسیده وتا روز های دیگر همگانی خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала