تیرباران ۳ دهقان از سوی طالبان به دلیل امتناع از پرداخت عشر و زکات

© AP Photo / Reza Shirmohammadiتیرباران ۳ دهقان از سوی طالبان به دلیل امتناع از پرداخت عشر و زکات
تیرباران ۳ دهقان از سوی طالبان به دلیل امتناع از پرداخت عشر و زکات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات نظامی افغانستان میگویند که جنگجویان مسلح طالب ۳ دهقان را در ولایت سرپل به دلیل امتناع از پرداخت عشر و زکات کشتند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه ۸صبح، محمد حنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین اعلام کرد که جنگجویان مسلح طالب روز گذشته به منظور جمع آوری عشر و ذکات وارد قریه شیرآباد و کورک ولایت سرپل شدند و ۳ دهقان را به قتل رساندند.

به گفته آقای رضایی، گروهی از دهقانان که در زمین های خود مصروف تهیه و گردآوری خرمن‌های‌شان بودند، به درخواست طالبان مبنی بر پرتاخت عشر و زکات جواب رد دادند. جنگجویان طالب در واکنش به این اقدام بر دهقانان آتش گشودند. در نتیجه این رویداد سه دهقان کشته شدند و یک خرمن آنان آتش گرفته است.

محمد حنیف رضایی افزود که حمله طالبان به قریه متذکره با مقاومت نیروهای خیزش مردمی و منسوبان کندک سوم لوای دوم قول‌اردوی ۲۰۹ شاهین روبرو شد. این درگیری حدود نیم ساعت دوام داشت و در نتیجه آن تلفات سنگین به گروه طالبان وارد شده است.

یادآوری مکنیم، پیش از این جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول رئیس جمهور افغانستان گفته بود که طالبان با تشدید حملات شان در صدد بدست آوردن امتیاز در مذاکرات صلح هستند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала