در پکن روی آتش بس دایمی افغانستان توافق شد

© AFP 2023 / Mark Ralstonهون لیی نماینده رسمی وزارت خارجه چین
هون لیی نماینده رسمی وزارت خارجه چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشست چهار جانبه نماینده گان امریکا، چین، روسیه و پاکستان در پگن برگزار گردید و بر آغاز هر چه سریع مذاکرات میان افغانان و برقراری آتش بس همه جانبه همزمان با این مذاکرات توافق کردند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه ماندگار، زلمی خلیل زاده نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان در قالب چند توییت از برگزاری نشست چهار جانبه در باره روند صلح افغانستان خبر داد و تاکید کرد که مذکرات بین طالبان، حکومت افغانستان و مردم این کشور باید هر چه سریع تر برگزار شود.
وی نوشته است: ما در باره آغاز هر چه سریع تر این گفتگوها توافق کردیم که در کمترین زمان منجر به شکل گیری چارچوپ صلح برنامه یی جامع برای آینده سیاسی این کشور شود تا برای همه مردم افغانستان قابل قبول باشد. ما همچنان بر ضرورت میزان کاهش خشونت در زمان حال و برقراری یک آتش بس همه جانبه و دایمی همزمان با مذاکذات بین الافغانی توافق کردیم.
خلیل زاد در توییت دیگری گفته است: تعدادی شریک های سیاسی بیشتری در عرصه بین الملل خواهیم داشت با آغاز مذاکرات به ما بپیوندند.
وزارت خارجه امریکا نیز در بیایه یی گفته است که این سومین رای زنی چین، امریکا و روسیه در مورد صلح افغانستان است، بر اس این بیانیه، شرکت کننده گان نشست بر اهمیت اجماع سه جانبه در باره روند صلح که در 25 اپرپل سال 2019 در مسکو به دست آمده بود تاکیدکرده اند.
نماینده گان چهار از نشست های میان افغانان در مسکو و دوجه استقبال کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала