غنی: روند گفتگوهای صلح، روی انتخابات تاثیری نخواهد گذاشت

© Photo / ARG / ARGاشرف غنی
اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صلح باید میان افغان ها صورت گیرد نه میان طالبان و امریکا

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آریانا نیوز، رئیس جمهوری می گوید که باید صلح میان افغان ها صورت گیرد نه میان طالبان و امریکا.

آقای غنی، می‌گوید: “صلح بر انتخابات تاثیر نخواهد گذاشت اولین چیزی که باید ما آن را فرق کنیم این است که صلح بر انتخابات تاثیر نمی‌گذارد. صلح میان دولت افغانستان و طالبان است نه میان امریکا و طالبان.”

همچنان رئیس جمهور غنی گفتگوهای جداگانه با طالبان را به نفع روند صلح نمیداند.

شیر محمد عباس استانکزی، نماینده طالبان در نشست بین‌الافغانی مسکو - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: پیش از خروج امریکا برگزاری انتخابات را نمی پذیریم

آقای غنی، می‌افزاید: “پلان صلح ما قرار زیر است یک، ایجاد یک ائتلاف برای صلح که در آن پیام همه بازیگران بین المللی و منطقه ای به شکل واحد ذکر شود. وقتی‌که آن‌ها به طور جداگانه با طالبان صحبت می‌کنند، احساس مهم بودن در طالبان بیشتر می‌شود. و این انعکاس واقیعت بازی نیست.”

رئیس جمهور غنی تاکید میکند که پاکستان در یک جنگ اعلام ناشده با افغانستان قرار دارد و مخالفین مسلح افغانستان هنوز هم در پایگاه های امن این کشور قرار دارند.

آقای غنی، می‌گوید: “یک جنگ اعلام نشده از پاکستان علیه افغانستان ادامه دارد. گروه‌های تروریستی همچنان پناه‌گاه و پایگاه‌های پشتیبانی در پاکستان دارند. در شبکه مدرس‌ها، جایی که آنها برای اولین بار تحریک می‌شوند وجود دارد.”

این در حالی است که چند بیش پاکستان تعهد کرد که گروه طالبان را به گفتگو با حکومت افغانستان وادار می کند، اما حکومت افغانستان خواهان عملی شدن این حرف از سوی پاکستان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала