75 روز تا انتخابات؛هنوز دستگاه های بایومتریک خریداری نشده است

© Photo / کمیسیون مستقل انتخاباتاعضای کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان
اعضای کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حالی که برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کمتر از دونیم ماه باقی مانده است، دستگاهای بایومتریک مورد نیاز کمیسیون مستقل انتخابات تا هنوز تکمیل نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سلام وطندار، جبیب الرحمان ننگ، رئیس دبیر خانه کمیسیون مستقل انتخابات می گوید، اداره مرکزی احصائیه 21 هزار دستگاه بایومتریک را در اخیتار این کمیسیون قرار ده است، اما تعدا این دستگاه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کافی نیست و آنان مجبورند دستگاه های بیشتری از خارج خریداری نمایند.

به گفته او تلاش های برای خرید این دستگاه به صورت جدی جریان دارد.

هشدار داکترعبدالله از تکرار اشتباهات در انتخابات پیش‌رو - اسپوتنیک افغانستان
هشدار داکترعبدالله از تکرار اشتباهات در انتخابات پیش‌رو

رئیس دبیر خانه کمیسیون مستقل انتخابات می افزاید، این کمیسیون برای آشنا کردن کارمندان با این دستگاه برنامه آموزشی ی را نیز آغاز کرده است.

نعیم ایوب زاده، رئیس«تیفا» در مورد مشکلات فنی و استفاده از دستگاه های بایومتریک در انتخابات اظهار نگرانی می کند و می گوید که این دستگاه ها بایومتریک چگونه استفاده می شود، چگونه مدیریت می شود، به چند مرکز ارسال خواهد شد، آیا این دستگاه تمام محل ها نصب خواهد شد یا نه؟ سوالاتی است که جوابی برای آنها وجود ندارد.

یوسف رشید، رئیس «فیفا» می گوید، کمیسیون انتخابات در کنار مشکلات، فرصت های نیز دارد باید از آنها استفاده کند.

به گفته او، توجه به بحران انتخابات مجلس نماینده گان، شماری از نامزدان ریاست جمهوری و شهروندان نگران مهندسی انتخابات از سوی ارگ هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала