طالبان 42 مرکز صحی در میدان وردک را بستند

© Sputnikوردک
وردک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسوولان محلی در میدان وردک می‌گویند که گروه طالبان تمامی مراکز صحی که در این ولایت فعالیت داشتند را بستند.

به گزارش اسپوتنیک، طالبان مسلح صبح امروز 42 مرکز صحی در ولایت میدان وردک  را که از سوی کمیته سویدن برای افغانستان تمویل می‌شدند، بسته اند.

کمیته سویدن برای افغانستان، روز چهارشنبه، 26 سرطان با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد که جنگجویان گروه طالبان 42 مرکز صحی وابسته به این کمیته را در منطقه «تنگی سیدان» ولایت میدان‌وردک بسته‌اند.

درخواست مجازات برای عاملان کشتار غیرنظامیان در وردک - اسپوتنیک افغانستان
درخواست مجازات برای عاملان کشتار غیرنظامیان در وردک

براساس خبرنامه این کمیته، درخواست رسمی طالبان برای مسدودسازی مراکز صحی این کمیته به کارمندان محلی کمیته سویدن داده شده‌است.

در خبرنامه این کمیته همچنین آمده‌است که به‌دلیل تهدید بلند طالبان این کمیته مجبور شده‌است تا از 77 مرکز صحی وابسته به این کمیته، 42 مرکز آن را در شش ولسوالی میدان‌وردک مسدود کند.

خبرنامه کمیته سویدن برای افغانستان افزوده‌است:  با بسته‌بودن این مراکز، روزانه 57 هزار بیمار از دسترسی به خدمات صحی محروم می‌شوند که شامل زنان و کودکان نیز می‌شود.

در خبرنامه همچنان آمده است که بسته شدن این مراکز صدها هزار شهروند آن ولایت را متضرر خواهد ساخت که بیشترین آن‌ها اطفال و زنان خواهند بود.

سونی منسون، رییس کمیته سویدن برای افغانستان گفته است که بستن مراکز درمانی و مانع ایجاد کردن به خدمات صحی تناقض آشکار حقوق بشری و خلاف قانون بین‌المللی انسانی است.

آقای منسون همچنان میگویند که آنها از تمام گروه های درگیر میخواد که در بازگشایی عاجل این مراکز صحی بخاطر نجات جان کسانیکه نیازمند خدمات صحی اند، تلاش نمایند.

این در حالی است که در عملیات هفته گذشته نیروهای امنیتی افغان، یکی از این مراکز صحی در منطقه تنگی سیدان ولسوالی دایمرداد میدان وردک آماج قرار گرفته که 4 تن در آن عملیات جان باختند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала