جوان افغان با طراحی لباس، فرهنگ افغانستان را در غرب به نمایش می‌گذارد

© Photo / Zazai FBنوید زازی، جوان افغان با طراحی لباس، فرهنگ افغانستان را در غرب به نمایش می‌گذارد
نوید زازی، جوان افغان با طراحی لباس، فرهنگ افغانستان را در غرب به نمایش می‌گذارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این جوان افغان می‌گوید که با نمایش لباس‌هایی که در آن پارچه‌ها و طرح‌های لباس باشنده‌گان بخش‌های مختلف افغانستان، استفاده شده است، می‌خواهد تصویر بدون جنگ افغانستان را به جهانیان نشان دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، نوید زازی، یک شهروند جوان افغانستان که در هالند به سرمی برد، می‌گوید که پنج سال می شود با طراحی لباس، می کوشد تا گوشه‌یی از فرهنگ کشورش را به جهانیان بشناساند.
نوید زازی که به گفته خودش، همواره از اوضاع افغانستان آگاهی داشته است، بدین باور است که با جلب توجه شهروندان خارجی به فرهنگ کشورش، جهانیان را به ادامه کمک به افغانستان ترغیب خواهد کرد.
این نمایش در روزهای پیش راه اندازی شد و زازی هدف از راه اندازی آن را، تلاشی از بهر به نمایش گذاشتن خشونت‌ها در برابر زنان افغانستان گفته است.


همانند برنامه‌های دیگر زازی، در این نمایش هم مُدل‌های خارجی او، لباس هایی را به نمایش گذاشتند که در آن ها، پارچه ها و طرح‌های لباس‌های باشنده‌گان بخش های گونه‌گون افغانستان را می توان یافت.
این طراح لباس گفت: "پنج سال می‌شود که در من عرصه فیشن کار می‌کنم، در این مدت توانسته ام چندین نمایش بزرگ را برگزار نمایم در شهرهای آمستردام، لندن و اخیراً در شهر پاریس. هدف از برگزاری این نمایش‌ها معرفی فرهنگ و عنعنات افغانستان به جهان است و چیزهای که دنیا تاهنوز آن را ندیده است به جز از جنگ. هدف دیگر این است که من میخواهم در طرز فکر جوانان در جامعه تغییر بیاورم".
سوند بایت جفری، همکار نوید زازی درمورد کار وی می‌گوید: "فکر می کنم واقعاً مهم است که طراحی های شما، داستانی را بازگو کنند. اما این روزها این کار آنقدرها انجام نمی شود؛ زیرا بسیاری از طراحان تنها برای پول کار می کنند. اما می توانم صادقانه بگویم که کار نوید برای پول نیست؛ بل او می خواهد که با طراحی هایش، در جهان تغییراتی بیاورد. او می خواهد داستانی را بازگو کند".
شاید هنوز زود است که طرح های لباس زازی، در داخل افغانستان، خریدار داشته باشد.
خودش می‌گوید که در بیرون از کشور هم، کم‌تر به فکر پول پیدا کردن از این راه بوده است و اگر گاهی چنین هم بشود، می خواهد پول به دست آمده از فروش این لباس ها را، به خانواده های نادار در افغانستان بفرستد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала