واکنش داکترعبدالله عبدالله به انفجار کابل: تغیری در تفکر تروریستی گروه طالب نیآمده است

© Photo / Dr. Abdullah Abdullah FBواکنش داکترعبدالله عبدالله به انفجار کابل: تغیری در تفکر تروریستی گروه طالب نیآمده است
واکنش داکترعبدالله عبدالله به انفجار کابل: تغیری در تفکر تروریستی گروه طالب نیآمده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس اجرایی حکومت افغانستان طالبان را بزدل خوانده و گفت که هیچ تغیری در تفکر تروریستی این گروه نیامده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه 8صبح، آمده است که «داکتر عبدالله عبدالله» رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، در واکنش به حملات روز جمعه و پنج‌شنبه در شهر کابل و قندهاراظهار کرد که این حملات نشان می‌دهد هیچ تغییری در تفکر تروریستی گروه طالبان به وجود نیامده است.

انفجاری که صبح روز جمعه ۲۸ سرطان در دانشگاه کابل رخ داد، هشت کشته و ۳۳ زخمی برجای گذاشت.

 به گفته پولیس، این انفجار ناشی از یک ماین جاسازی‌شده در یک موتر بوده است. پولیس به تعقیب این انفجار دو حلقه ماین جاسازی‌شده در نزدیکی این دانشگاه را خنثا کرده است. گروه طالبان مسوولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

در حمله دو موتربمب گروه طالبان به فرماندهی پولیس قندهار و به دونبال آن درگیری مهاجمان این گروه با پولیس، ۱۱ نفر کشته و ۸۳ نفر زخمی شدند. این حمله تا ناوقت روز پنج‌شنبه ۲۷ سرطان انجام برای چندین ساعت دوام کرد.

عبدالله عبدالله در واکنش به این حملات گفته است که این حملات بزدلانه نشان می‌دهدکه در تفکر تروریستی و خشونت‌باورانه این گروه هیچ تغیری در وجود آنها نیامده است.

رییس اجرایی افزوده است که پس از چند دور نشست و گفت‌وگو درباره صلح، تغییری در رفتار و اعمال گروه طالبان به میان نیامده است، اما این گروه با ادامه خشونت‌ها ثابت کرد که هیچ باوری به صلح و آینده آینده فاقد از خشونت در کشور ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала