وزیر خارجه پاکستان، حمله به فرماندهی پولیس کندهار کار ما نیست.

© AP Photo / Anja Niedringhausنشست کندهار روز جمعه برگزار خواهد شد
نشست کندهار روز جمعه برگزار خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست امنیت ملی افغانستان می گوید که حمله طالبان را به فرماندهی پولیس کندهار در پاکستان سازماندهی شده است، و اکنون وزیر خارجه ی پاکستان این اتهامات را رد می کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه اطلاعات روز، محمد فیصل، سنخگوی وزارت خارجه ی پاکستان در صحفه رسمی توییر اش نوشته است: «پاکستان اتهامات بی‌اساس در رابطه به رویدادهای تروریستی اخیر در افغانستان را رد می‌کند. یک‌دیگر را مقصر دانستن در تضاد با روحیه‌ی توافق بین رهبری دو کشور برای رسیدگی به مسایل از طریق هماهنگی نزدیک بین مراجع مربوطه می‌باشد.»

آقای فیصل می افزاید که پاکستان تمام اعمال تروریستی را در افغانتسان به شدیدترین الفاظ محکوم می کند، امیدوار است که دوطرف همکاری سازنده را برای صلح در افغانستان و منطقه ادامه دهند.

گفتنی است که مهاجمان مسلح به مرکز فرماندهی پولیس در حوزه پنجم شهر قندهار حمله کردند،مسئولیت این حمله را طالبان بر عهده گرفتند که در نتیجه آن 11 نفر کشته و 86 نفر دیگر زخمی شدند.

بیشتر قربان این حمله غیر نظامیان تشکیل می دهند.

به ادامه این حمله، ریاست امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که حمله ی طالبان به فرماندهی پولیس در پاکستان سازماندهی شده بود.

این ریاست در یک پیام تویتری گفته است: «امنیت ملی به اسنادی دست یافته است که نشان می‌دهد که حمله‌ی تروریستی قندهار از منطقه‌ی چمن پاکستان رهبری می‌شد.»

این گروه این موضوع را رد کردند و می گویند تمام حملات این گروه در داخل افغانستان طرح و عملی می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала