کشته شدن41 طالب مسلح در طی 24 ساعت گذشته

© AFP 2023 / Jawed Tanveerعملیات‌ نیروهای مسلح افغانستان
عملیات‌ نیروهای مسلح افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در اثر عملیات‌ های نیروهای مسلح افغانستان طی یک شبانه روز41 طالب نابود گردیده است.

اسپوتنیک به نقل از خامه پرس، منابع امنیتی تائید میکنند که 41 جنگجوی طالب در نتیجه عملیاتهای نیروهای خاص افغان در ولایات کاپیسا،‌ هلمند، فراه، غزنی، لوگر و ارزگان نابود گردیده اند.

یک سرگروپ طالبان با 4 تن از افرادش در بلخ کشته شد - اسپوتنیک افغانستان
یک سرگروپ طالبان با 4 تن از افرادش در بلخ کشته شد
 به نقل از منبع، در اثر عملیات نیروهای خاص اردو در ولسوالی تگاب ولایت کاپیسا، 6 جنگجوی طالب کشته شده و یک دیپوی کوچک اسلحه آنها تخریب گردیده است. در یک عملیات جداگانه دیگر قطعات خاص نیروهای افغان در ولسوالی نهرسراج ولایت هلمند، 4 طالب مسلح کشته و یک حلقه ماین تخریب شده است.

در یک عملیات دیگر نیروهای ویژه افغان در ولسوالی فراه ولایت فراه نیز 2 جنگجوی طالب به قتل رسیده اند. در دو عملیات جداگانه دیگر که در ولسوالی قره‌باغ ولایت غزنی راه اندازی شده بود، 12 طالب مسلح کشته و 3 تن آن‌ها دستگیر شده اند.

منبع همچنان می افزاید که در دو عملیات نظامی دیگر در ولسوالی های پل علم و برکی برک ولایت لوگر،‌6 طالب مسلح کشته شده و یک دیپوی کوچک اسلحه آنها تخریب گردیده است.

همچنان در نتیجه یک حمله هوایی در ولسوالی خاص ارزگان، 11 جنگجوی طالب از بین رفته اند. این در حالی است که دور هفتم گفتگوهای صلح میان سیاسیون افغانستان و فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان با گروه طالبان به پایان رسیده است و گفته شده بود که در اخرین دور گفتگوها به نتایج ملموس و قابل ملاحظه‌ی دست یافته اند.

همچنان روز گذشته زلمی خلیلزاد نماینده خاص وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان در تویترش نوشته بود که بعد از چندین ملاقات مهم، برای دور هشتم گفتگوهای صلح افغانستان آماده می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала