دستور رئیس جمهور ترکمنستان برای ارسال کمک های بشر دوستانه به افغانستان

© Sputnik / Vladimir Fedorenkoرئیس جمهور ترکمنستان
رئیس جمهور ترکمنستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترکمنستان فرمان ارسال کمک های بشردوستانه به افغانستان را امضا کرد.

به گزارش اسپوتنیک، قربانقلی بردی محمدوف، رئیس جمهور ترکمنستان، فرمانی را در خصوص ارسال کمک های بشر دوستانه کشورش برای افغانستان امضاء نمود.

 براساس این سند،  به وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و صنایع پزشکی، وزارت تجارت و روابط اقتصادی خارجی، وزارت صنایع نساجی و اتحادیه صنایع و کارآفرینان ترکمنستان مسئولیت سازمان دهی و جمع آوری کمک های بشر دوستانه برای افغانستان سپرده شده است.

تجارت - اسپوتنیک افغانستان
پنجاه درصد افزایش تجارت میان افغانستان و ترکمنستان

مقامات افغان و ترکمن میگویند، تطبیق پروژه های زیربنائی مشترک برای کمک کردن در تأمین صلح و ثبات در افغانستان، نقش عمده ای دارد.

در جریان آخرین سفر مقامات ترکمنی به ولایت هرات، هیاتی از ترکمنستان و کشور ما که شامل سیاسیون، دیپلوماتان، مامورین دولتی که از سکتورهای مختلف نظارت میکنند، و رهبران تجاری، در مورد اولویت ها برای همکاری، صحبت نمودند.

در حالیکه هر دو کشور ها منافع خودشان را در تطبیق پروژه های زیربنائی مشترک در انرژی، ترانسپورت و مخابرات دارند، آن «منافع اکثراً منطبق میشوند .

ناظرین میگویند، ترکمنستان، که با افغانستان 744 کیلومتر مرز مشترک دارد، امیدوار است تا برق و گاز طبیعی را از طریق این کشور به بازارهای دلخواه در آسیای جنوبی انتقال دهد و یک منبع جدیدی را برای درآمد اسعار خارجی باز کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала