ناکامی امریکا در زمینه آموزش و تجهیز نیرو در افغانستان

© AFP 2023 / Romeo Gacad ناکامی امریکا در زمینه آموزش و تجهیز نیرو در افغانستان
 ناکامی امریکا در زمینه آموزش و تجهیز نیرو در افغانستان   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که ارتش این کشور در زمینه آموزش و همچنین تجهیز مناسب نیروهای مستقر در افغانستان ناکام بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس یافته‌های نشریه «نیویورک تایمز» ارتش ایالات متحده امریکا در آموزش درست و تجهیز کافی نظامیان مستقر این کشور در افغانستان بویژه در زمینه خنثی کنندگان مین نتوانسته امکانات لازم را فراهم کند.

براساس این گزارش، اسناد بدست آمده و گفت‌وگو با 7 مقام نظامی نشان می‌دهند که نیروهای کمکی در افغانستان اغلب وسایل محافظتی لازم و یا سطح آموزش کافی را ندارند تا به عنوان کماندو عملیات ویژه و یا گشت‌زنی انجام دهند.

نخستین گروه از نظامیان امریکایی مجهز به پهپادهای میناتوری راهی افغانستان می شوند - اسپوتنیک افغانستان
نخستین گروه از نظامیان امریکایی مجهز به پهپادهای میناتوری راهی افغانستان می شوند

جنرال «دیوید بارنو» که در سال‌های 2003 و 2005 فرماندهی جنگ در افغانستان را به عهده داشت شرایط نظامیان این موضوع را به یک مدل نظامی شکست خورده تشبیه کرد.

این روزنامه امریکایی با اشاره به جلسه استماعیه سرپرست وزارت دفاع ایالات متحده نیز از غایب بودن موضوع افغانستان در این جلسه آن را موضوعی عجیب خواند.

گفتنی است که از آغاز سال جاری میلادی تاکنون 12 نیروی امریکایی از جمله 10 نظامی این کشور و 2 نیروی طرف قرارداد پنتاگون در افغانستان کشته شدند.

پیش از این نیز «جان سپکو» سربازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان  گزارش داده بود که مشاوران نظامی امریکا از تجربه و امکانات کافی برای آموزش نظامیان افغان برخوردار نیستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала