غنی: حکومت افغانستان برای اولین بار بیشترین هزینه انتخابات را می‌پردازد

© Photo / ارگ / ارگمحمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان
محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انتخابات ریاست‌جمهوری آینده ۱۴۹ میلیون دالر هزینه خواهد داشت که از آنجمله ۹۰ میلیون آن از سوی حکومت و ۵۹ میلیون دیگر از سوی نهادهای بین‌المللی پرداخته خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان می‌گوید که برای نخستین‌بار حکومت افغانستان از بودجۀ خودش، هفت میلیارد افغانی را برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری هزینه می‌کند.

متهم شدن غنی و عبدالله به تلاش برای مهندسی انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
متهم شدن غنی و عبدالله به تلاش برای مهندسی انتخابات

رئيس‌جمهور غنی که امروز (دوشنبه،۳۱ سرطان) در بیست و دومین نشست بورد مشترک انسجام و نظارت، سخن می‌زد، بر تعهد کامل حکومت به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آینده و نیز پرداختن همزمان به روند صلح، تأکید ورزید.
او افزود: "من به حیث رئیس‌جمهور افغانستان، مبلغ هفت میلیارد افغانی را که پول ملت افغانستان است، به خاطر مصارف این رویداد بزرگ تاریخی یعنی انتخابات و تعیین سرنوشت و آینده کشور ما، تخصیص داده ام. چه افتخار بزرگ و زیباست که برای بار اول، بیشترین هزینه انتخابات را از کمر خود می‌پردازیم".
بربنیاد تقویم کمیسیون مستقل‌ انتخابات، قرار است انتخابات ریاست‌جمهوری به تاریخ ششم ماه میزان برگزار شود و نیز پیکارهای انتخاباتی ۱۸ نامزد این انتخابات، هفتۀ آینده آغاز خواهند شد.
تادامیچی یاماموتو، نمایندۀ ویژۀ دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان نیز در این باره اظهار داشت: "البته امکانات صلح از هر زمان بیشتر دیده می‌شود و ما باید این تحرکی را که ایجاد شده‌است، از دست ندهیم. به انتخابات ریاست‌جمهوری، تنها نُه هفته مانده‌است؛ این‌ها، باید نتایج عمده‌یی داشته باشند".
بیست و دومین نشست بورد مشترک انسجام و نظارت، به روز دوشنبه، در ارگ برگزار شد. در این نشست، نماینده‌گان شماری از کشورهای کمک‌ کننده به افغانستان و نماینده‌گان  سازمان‌‎های جهانی، حضور داشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала