واکنش پدرام به اظهارات اخیر رئیس جمهور امریکا: ترامپ یک اشغالگر بی فرهنگ است

© Sputnik / JAK / JAKلطیف پدرام رهبر کنگرهٔ ملی و نماینده مردم بدخشان در پارلمان
لطیف پدرام رهبر کنگرهٔ ملی و نماینده مردم بدخشان در پارلمان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبداللطیف پدرام نامزد انتخابات ریاست جمهوری و نماینده پیشین مردم در مجلس نمایندگان در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا درباره جنگ افغانستان گفته که لحن ترامپ، لحن یک اشغالگر بی‌فرهنگ و قلدر است.

به گزارش اسپوتنیک، عبداللطیف پدرام نامزد انتخابات ریاست جمهوری و نماینده پیشین مردم در مجلس نمایندگان در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا درباره جنگ افغانستان گفته که لحن ترامپ، لحن یک اشغالگر بی‌فرهنگ و قلدر است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا، روزگذشته در دیدار با عمران خان نخست وزیر پاکستان در واشنگتن در خصوص استراتژی کشورش در افغانستان گفت که اگر امریکا بخواهد در جنگ با افغانستان در ظرف یک هفته پیروز خواهد شد.

آقای ترامپ در مورد نحوه دستیابی به این پیروزی افزوده بود: “نمی‌خواهم ده میلیون نفر را بکشم. افغانستان ممکن است از صفحه روزگار محو شود. نمی‌خواهم آن راه را بروم.”

  ترامپ برای رهایی از جنگ افغانستان از عمران خان کمک طلب کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ برای رهایی از جنگ افغانستان از عمران خان کمک طلب کرد

آقای ترامپ گفته بود که کشورش بزرگترین بمب غیرهسته‌ای را در افغانستان انداخته است و افزود که نیازی نیست امریکا برای پایان جنگ در آن کشور به چنان راهی برود.

اما عبداللطیف پدرام این اظهارات و سخنان ترامپ را توهین به مردم افغانستان خوانده است.

آقای پدرام گفته است:”ترامپ اخطار کرد که افغانستان را می تواند از نقشه ی زمین بردارد اما نمی خواهد ده میلیون آدم کشته شود. قبل از همه این لحن، لحن یک اشغالگر بی‌فرهنگ و قلدر است، لحن سوداگر سودجویی است که هیچ چیزی از ارزش‌های بشری و انسانی را نمی‌شناسد. از طرف دیگر شاید مزدوران داخلی (افغانستان) چنین جسارتی را برای او داده باشند.”

وی بیان داشته:”ما به پیمان امنیتی کابل-واشنگتن که چند مزدور،خاین و وطن فروش آن را امضا کردند رای ندادیم. از تو هم نخواستیم که به کمک ما بیایی. تو باید از نطامیان ات که در افغانستان جنگیده اند بپرسی با چه مردمی روبرو هستید، در چه سرزمینی می جنگید؟”

او افزوده:”کشور کشایان و اشغالگران بسیاری به این سرزمین چشم دوختند و به این سرزمین حمله کردند اما اینجا را در نهایت گورستانی برای خود یافتند نه سرزمین امن. این جا به گورستان شما نیز تبدیل خواهد شد که شده است.”

قای پدرام در ادامه تاکید کرده:” ترامپ به طور بیشرمانه‌ای گستاخی کردید و مردم ما را دست کم گرفتید، اما ما شما را مثل سایر همتا های تان و اشغالگران از سرزمین مان بیرون خواهیم کرد. در صورت لجاجت خراسان قبرستان گسترده‌ای برای اشغالگرها خواهد شد. حالا که چنین است ما از شما می‌خواهیم آخرین سربازتان را هم از کشور ما خارج کنید. از مردم سرزمینم می‌خواهم علیه شما بیشتر از گذشته بسیج شوند، میدان‌های نبرد را گرم کنند و تا خروج آخرین سربازتان با شما بجنگند.”

گفتنی است که اظهارات دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا درباره افغانستان با واکنش ارگ ریاست جمهوری نیز روبرو شده است.

ارگ ریاست جمهوری طی اعلامیه‌ای از واشنگتن خواسته تا درباره اظهارات ترامپ توضیح دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала