مسلمیار: ترامپ یک شخص دورغگو است

© Photo / meshrano jirgaفضل الهادی مسلمیار، رئیس مشرانو جرگه
فضل الهادی مسلمیار، رئیس مشرانو جرگه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس سنا، گفته های اخیر ترامپ رئیس جمهور امریکا را در مورد افغانستان توهین آمیز می خواند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آریانا نیوز، فضل الهادی مسلمیار، رئیس این مجلس می گوید، امریکا چطور می تواند جنگ را در یک هفته در افغانستان پایان دهد در حالی که نتوانسته جنگ هفده ساله را در برابر چند گروه هراس افگن حتی کاهش دهد.

انتقاد طالبان از اظهارات اخیر ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
انتقاد طالبان از اظهارات اخیر ترامپ

آقای مسلمیار می افزاید:”واقعآ دردآور و متاثر کننده است و ترامپ یک شخص دورغ‌گو است و اگر امریکا می‌گوید که در ده روز جنگ را پایان می‌دهد، جنگ در برابر چند گروه کوچک را کامیاب می‌کرد که نزدیک به بیست سال است ادامه دارد و این توهین بزرگ برای مردم افغانستان است.”

در همین حال اعضای مجلس سنا از حکومت می خواهند تا موضع گیری جدی در برار اظهارات غیر مسئولانه رئیس جمهور امریکا داشته باشد.

عبدالوهاب عرفان، یک عضو این مجلس اظهار میدارد: “اظهارت ترامپ تمسخر آمیز است و این اظهارات یک رییس جمهور با مسئولیت نبوده و ترمپ بی باکانه اظهاراتی که کرد جز استراتیژی امریکا در منطقه را افشا کرد و هر روز مردم افغانستان کشته می‌شود و امریکا خود را چگونه متحد افغانستان می‌داند.”

مجلس سنا می گوید که درباره گفته های ترامپ، شکایت رسمی را به کانگرس و سنای امریکا می فرستد تا در مورد اظهارات غیر مسئولانه به مردم افغانستان توضیح دهد. زیر این کشور پیمان امنیتی اش را با افغانستان فراموش کرده است و دسیسه های بزرگی در برابر افغانستان در حال عملی شدن است.

ترامپ را در دیدار با عمران خان نخست وزیر پاکستان چنین اظهارات کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала