تعیین میزان هزینه پیکارهای انتخاباتی نامزدان ریاست‌جمهوری

© Photo / کمیسیون مستقل انتخاباتتعیین میزان هزینه پیکارهای انتخاباتی نامزدان ریاست‌جمهوری
تعیین میزان هزینه پیکارهای انتخاباتی نامزدان ریاست‌جمهوری  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل انتخابات، برای هر نامزد انتخابات ریاست جمهوری، نزدیک به 44 میلیون افغانی را به عنوان هزینه در کارزارهای انتخاباتی، سقف تعیین کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، مسئولان در این کمیسیون می‌گویند که این هزینه بر اساس نورم‌های جهانی تعیین شده است و باید نامزدان پس از پایان دوره پیکارهای انتخاباتی شان، میزان مصارف خود را به این کمیسیون گزارش دهند.

حبیب الرحمن ننگ، رئیس دبیرخانه این کمیسیون گفت: «این سقف با مشوره کمیشنران بین‌المللی تعیین شده و تمام کاندیدان بعد از کمپاین‌ها گزارش شفاف از کمپاین‌های شان را به کمیسیون ارایه کند در مورد مصارف مالی لایحه که تصویب شده با مسوولین آنان صحبت کردیم».

اهدای اعتبارنامه‌ها برای نامزدان ریاست‌جمهوری؛ یک نامزد اعتبارنامه نگرفت - اسپوتنیک افغانستان
اهدای اعتبارنامه برای نامزدان ریاست‌جمهوری؛ یک نامزد اعتبارنامه نگرفت

در همین حال، کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی، از عدم هم‌آهنگی کمیسیون انتخابات در تعیین سقف هزینه مبارزات انتخاباتی، با این کمیسیون نگرانی کرده است.

 هر چند نامزدان انتخابات ریاست جمهوری در جریان مبارزات انتخاباتی شان به پایتخت و شماری از مناطق کشور نشست‌های را برگزار می‌کنند، اما ناامنی و تهدید از سوی مخالفان مسلح حکومت، نگرانی جدی این نامزدان را برانگیخته است.

با این حال، وزارت دفاع ملید افغانستان، می‌گوید که بر اساس برنامه امنیتی شان، نشست‌های مبارزاتی تمامی نامزان را تأمین امنیت خواهند کرد.

روح الله احمد زی، سخنگوی این وزارت می‌گوید: «پیش از انتخابات و در روز انتخابات و بعد از انتخابات این که انتخابات درست برگزار شود و مردم بروند رأی بدهند برنامه جامع امنیتی روی دست گرفته شده است».   

قرار است پیکارهای انتخاباتی میان نامزدان انتخابات ریاست جمهوری، در ششم ماه اسد سال روان آغاز شود، از سویی هم، سقف هزینه دور مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال 2014 برای هر نامزد، حدود 10 میلیون افغانی تعیین شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала