انتقادها از مقرری‌های جدید "مصلحتی" توسط ارگ

© Wikipediaارگ
ارگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از تقرری‌های تازه چند ساعت پس از آن خبر می‌رسد که امرالله صالح به روز سه شنبه از توقف چنین مقرری‌ها از سوی رئیس‌جمهور تعهد سپرده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، تنها چند ساعت پس از آن که امرالله صالح، معاون نخست دسته انتخابات دولت ساز، از توقف مقرری‌های تازه از سوی رئیس‌جمهور اطمینان داد، گماشته شدن ولید تمیم به حیث سفیر تازه کشور در هند افشا شد و نیز گماشته شدن فرهان یوسفزی به حیث رییس بورد کرکت کشور همه‌گانی شد.

امرالله صالح، معاون نخست دسته انتخاباتی رئیس‌جمهور اشرف غنی، گفت: "رئیس جمهور فعلی که یکی از کاندان انتخابات ریاست جمهوری نیز است، از هرگونه عزل و نصب کمپاین انتخاباتی به نفع وی و تیم دولت ساز تلقی گردد، از تاریخ نشر این اصول نامه تا زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، خود داری می‌کند".

اداره مستقل ارگان‌های محلی - اسپوتنیک افغانستان
اداره مستقل ارگانهای محلی تمام مقرری‌های دولتی را متوقف ساخت

این در حالی است که یک منبع حکومتی از فرستاده شدن فهرست نام‌های بیش از شصت تن از سوی وزارت امور خارجه به ریاست جمهوری از بهر گزینش در نماینده‌گی‌های سیاسی افغانستان در کشورهای دیگر خبر می‌دهد.
این منبع می‌گوید که یکی از این شصت تن ولید تمیم، رئیس پیشین تصدی مواد نفتی و گاز مایع است که همچون سفیر تازه کشور در هند مقرر شده است.
هرچند ریاست‌جمهوری گماشته شدن ولید تمیم را همچون سفیر درهند تایید یاد رد نمی‌کند، اما خود آقای تمیم در صفحه تویترش یک خبر در این باره را تایید کرده است.
درهمین حال شماری از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری، رئیس جمهور را به قانون شکنی‌ها و گماشتن‌های مصلحتی ازبهر کمک به پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری متهم می‌سازند.
شهاب حکیمی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: "به میلیون‌ها دالر این افراد پول جمع کردند، پول شان را گرفته و وعده کردند که در انتخابات به آن‌ها همکاری می‌کنند. پول شان را گرفته، دوسیه‌های شان را حفظ می‌کنند و خود شان را سفیر تعیین می‌کنند".
ابراهیم الکوزی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: "هرکسی که به سود او (رئیس جمهور) کار کند، اگر دوسیه هم داشته باشد شخص خوب است؛ اگر به او کار نکند، اگر ملایک هم باشد، وطن پرست باشد و به دلش به مردم بسازد، اما مخالف رئیس جمهور باشد او شخص بد است".
پیش از این نیز رئیس‌جمهور غنی بارها از سوی بسیاری از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری به پیکارهای انتخاباتی پیش از وقت، سوء استفاده از منابع حکومتی برای انتخابات و گشایش دوباره پروژه‌های افتتاح شده ازبهر جلب توجه مردم متهم شده است. اتهام‌هایی که ریاست‌جمهوری آن‌ها را بی‌بنیاد می‌خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала