کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان: 400 هزار رای دهنده خیالی حذف شده اند

© Photo / IEC / IECکمیسیون مستقل انتخابات افغانستان: 400 هزار رای دهنده خیالی حذف شده اند
کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان: 400 هزار رای دهنده خیالی حذف شده اند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از حذف چهارصد هزار رای دهنده خیالی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، عبدالرحمن ننگ رییس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت:- "فهرست رای دهندگان ثبت نام تقویتی و ثبت نام ولایت غزنی تکمیل شده است و اکنون در مرحله ای استیم که آن را به محلات تقسیم می کنیم کار های ما تکمیل است تنها آخرین ارقام که به زودی نشر می شود ما یک تعداد در حدود 400 هزار رای دهنده تکراری را حذف کردیم".

سفیر امریکا در کابل - اسپوتنیک افغانستان
امریکا از کمک ۲۹ میلیون دالر برای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان خبر داد

برخی نهاد های ناظر انتخاباتی ادعا کرده اند، که نزدیک به پنج میلیون رای دهنده در فهرست رای دهندگان خیالی اند و کمیسیون توانایی جداسازی آنان را از رای دهندگان واقعی ندارد؛ آنچه که خود زمینه ساز تقلب در انتخابات ریاست جمهوری پنداشته می شود.

داوود علی نجفی، رییس پیشین دبیرخانۀ کمیسیون مستقل انتخابات می گوید:- "نه تذکره های خیالی از بین رفته و نه لیست خیالی از بین رفته. با همین وضعیت اینا تصمیم دارند تا بروند به سوی انتخابات ریاست جمهوری که خود یک فاجعه است".

کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی هم ده ها شکایت از تخطی در روند نام نویسی رای دهندگان دریافت کرده است.

قاسم الیاسی، دبیر کمیسیون رسید‌گی به شکایت های انتخاباتی، می گوید:- "در ثبت نام تقویتی گرچند به صورت شفاهی شاید بیش از صد تا شکایت بوده باشد اما فورمی که رسماً ثبت شده و به آن ها رسیدگی شد 18 مورد بوده است".

یادآوری می کنیم، که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار است در ششم میزان سال روان برگزار شود؛ انتخاباتی که کمیسیون نتوانسته تاکنون روی آن باورمندی و اعتماد همه ای نامزدان ریاست جمهوری این کشور را بدست آورد. حتا برخی نامزدان گزینه تحریم انتخابات را روی دست دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала